
PROJECT: CONNECTING
CULTURES
1. O PROJEKCIE
Projekt “Connecting cultures” jest
odpowiedni dla dzieci, które lubią język angielski i czerpią przyjemność z odkrywania,
używając różnych technologii, i z uczenia się o innych państwach europejskich,
ich zwyczajach i tradycjach. Projekt dotyczy różnych aspektów życia codziennego
takich jak upodobania, miejsca w mieście i święta poprzez działania, które mają
na celu motywować uczniów i pomagać im w używaniu języka angielskiego w
komunikacji.
2.CELE
Uczniowie poprawiają swoje kompetencje języka angielskiego zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Uczniowie poznają interesujące aspekty
o szkole dzieci z państwa partnerskiego. Język angielski będzie używany do
komunikacji i wyjaśniania tych aspektów.
Projekt pozwoli uczniów na poprawę
następujących kompetencji:
- komunikacja w języku ojczystym
- komunikacja w języku obcym
- kompetencje informatyczne
- kompetencje społeczne
3. PRZEBIEG PROJEKTU
Projekt jest oparty na trzech
głównych punktach:
a) Nasze miasto: każda klasa przygotuje
wideo/ plakaty/ makiety o różnych miejscach w mieście. Uczniowie pokażą jakie
jest ich miasto, używających następujących struktur::
This is: This is the Town Hall of Alhama (To jest ratusz w Alhama)
There is /there are: There is a
museum / There are two cinemas in Alhama (W Alhama
jest museum/ dwa kina)
Prepositions of place: The supermarket is near the school. (Przyimki
miejsca: Supermarket jest blisko szkoły.
b) Rzeczy, które lubimy robić: Uczniowie
będą pisać o rzeczach, które lubią robić w ich wolnym czasie.
Structures will be: LIKE, DISLIKE, LOVE, FANCY, HATE, CAN’T STAND….
Struktury: lubię, nie lubię,
uwielbiam, podoba mi się, nienawidzę, nie znoszę……..
Uczniowie napiszą list do szkoły
partnerskiej przedstawiając w nim siebie, mówiąc o rodzinie, czynnościach
codziennych i upodobaniach. Listy zostaną umieszczone na tablicy wirtualnej
padlet.com oraz wysłane pocztą tradycyjną.
c) Święta w naszym kraju: Stworzymy
tablicę w klasach, na których nasi uczniowie zaprezentują główne I ważne dla nich
święta w ich kraju: Boże Narodzenie, Wielkanoc, Walentynki …. Jak również świta
odbywające się w ich mieście, na przykład, w Alhama jest tradycja w maju „Los
Mayos”. Uczniowie przygotują
prezentację używając Power point, google slide, prezi…. Lub prostych plakatów czy
obrazków. Nauczyciele nagrają prezentację I wyślą mailem do szkoły partnerskiej.
takiej formie otrzymamy pytania o Polsce. Odpowiedzi będziemy tworzyć również w takiej
formie. Z powstałych pytań i odpowiedzi przygotujemy quiz i zagramy w niego online (w trakcie
wideokonferencji) używając aplikacji PLICKERS
4. OCZEKIWANE REZULTATY
OSTATNIE ZADANIE polegające na współtworzeniu i mające na celu podsumowanie projektu:
QR questions PLICKERS Tworzymy pytania o kraj partnerski w formie kodów kreskowych i wtakiej formie otrzymamy pytania o Polsce. Odpowiedzi będziemy tworzyć również w takiej
formie. Z powstałych pytań i odpowiedzi przygotujemy quiz i zagramy w niego online (w trakcie
wideokonferencji) używając aplikacji PLICKERS
Stworzenie ciągłej komunikacji pomiędzy klasami używając języka
angielskiego oraz narzędzi informatycznych.
5. SZKOŁY PARTNERSKIE
-
Katarzyna Drabarek, Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi
nr 6 w Siedlcach, Siedlce Poland.
-
Nuria Aznar Barbero, CEIP Ricardo Codorníu, Alhama de Murcia, 30840,
Murcia, Spain.
Otrzymaliśmy listy z Hiszpanii :)
Puzzle klas 2a 2e

Otrzymaliśmy film o mieście Murcia :) i obejrzeliśmy go wspólnie, przy okazji przyglądając się naszej Twinspace
Przygotowaliśmy naszą prezentację :) i POPPLET
A z prezentacji powstawała próbka książeczki elektronicznej.
W ramach projektu uczniowie klas 2a i 2e przygotowali wspaniałe projekty, oraz filmiki dotyczące świąt w Polsce. Z powstałych materiałów powstały tablice klasowe, film, w którym dzieci opowiadają o świętach w naszym kraju oraz interaktywny plakat.
Glogster - interaktywny plakat tutaj
Spotkanie online z Hiszpanią. Rozmawialiśmy o świętach w naszych krajach oraz zbliżających się wakacjach
Z wakacji otrzymaliśmy od naszych partnerów mnóstwo pięknych kartek i listów
Początek roku szkolnego był bardzo pracowity dla uczniów klasy 3a i 3e Stworzyliśmy pytania o kraj partnerski w formie kodów kreskowych Zapraszam do obejrzenia prezentacji z naszych działań :)
A tu nasze pytania :) Piękne, kolorowe, stworzone przez uczniów.
Poza tym razem z Nurią Aznar - nauczycielką z Hiszpanii stworzyłyśmy
stronę internetową projektu http://connectingculturesetwinning.weebly.com/
Uczniowie klas 3a i 3e samodzielnie przygotowali odpowiedzi na pytania z Hiszpanii o Polsce w formie kodów QR. Kodowanie uczniom się bardzo spodobało i utworzyli dodatkowo kody z informacjami o sobie :) Liczymy, że nasi hiszpańscy partnerzy się dołączą do nowej aktywności.
Z powstałych pytań i odpowiedzi przygotowaliśmy quizy w Plickers i Quizzes
A z kodów QR powstały plakaty :)
W piątek 03 listopada 2017 odbyło się kolejne nasze spotkanie online podsumowuje nasz projekt, podczas którego zarówno hiszpańscy jak i polscy uczniowie zagrali w Plickers chwaląc się wiedzą zdobytą podczas realizacji naszego projektu.
W trakcie spotkania podjęliśmy próby ewaluacji projektu, którą zakończyliśmy po spotkaniu uzupełniając answergarden przymiotnikami określającymi projekt, przy okazji korzystaliśmy ze słowników języka angielskiego.
Na zakończenie projektu "Łączenie kultur" uczniowie z Polski i Hiszpanii oceniali projekt wykorzystując przymiotniki. Wszystkie zostały zebrane w answergarden - tzw. ogródku.
A z "ogródka" powstały różne propozycje LOGO zatem teraz czas zagłosować :), która chmura zostanie naszym LOGO projektu?
Zobaczymy :)
http://www.tricider.com/brainstorming/2ZYA1VW30EV
PODSUMOWANIE PROJEKTU
https://issuu.com/katarzynadrabarek/docs/connecting_cultures
Za projekt zostaliśmy nagrodzeni Krajową Odznaką Jakości :DDDD
Projekt został nagrodzony również EUROPEJSKIMI ODZNAKAMI JAKOŚCI w Polsce i Hiszpanii
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz