Uczymy Dzieci Programować

 


W dniach 28 września do 09 października 2020 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wyzwaniu CODEWEEK w ramach konkursu ,,Cała Polska Programuje”. To inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że nauka programowania nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, ani przeprowadzana wyłącznie w pracowni komputerowej.

Korzyści w odniesieniu do:

Uczniów/Dzieci:

· Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego

podejścia do stawianych problemów, kreatywności;

· Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań;

· Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze

korzystanie z nowoczesnych technologii.

Nauczycieli:

· Wykorzystywanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych (co jest zgodne z kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2020/2021);

· Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych (co jest zgodne z kierunkiem realizacji

polityki oświatowej państwa na rok 2020/2021);

· Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty online a także udostępniane materiały metodyczne;

· Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela.

A tu prezentujemy zrealizowane zadnia :) 

1. Zaprogramuj zdrowie

Zastanawialiśmy się jak powinien wyglądać zdrowy dzień . Jakie działania należy w nim uwzględnić, jakie nawyki warto wprowadzić, żeby małymi, regularnymi krokami wpływać na nasz dobrostan.

Uczniowie stworzyli kod, w którym kolejnymi komendami były działania/aktywności pozytywnie wpływające na zdrowie. Dodatkowo opisywali po kolei działania w języku angielsku.

 


2. Muzyczny kod 

https://youtu.be/0DmEV5Q_v88

Uczniowie stworzyli zaprogramowany zespół muzyczny... nie był to zwykły zespół, bo zamiast nut wykorzystane zostały symbole graficzne, a zamiast instrumentów kolorowe kubki.


 

3. Marzę, myślę, konstruuję

https://youtu.be/NrIhz8_8s78

Uczniowie mogli przemienić się w wielkich wizjonerów/projektantów...ale też wykonawców swojego projektu.  Przygotowali makietę - nowoczesne miasto, które zawierało trasy dla robotów Ozobot. Do zbudowania tras wykorzystaliśmy puzzle. To zadanie pozwoliło na doskonalenie pracy w grupie, wykazanie się kreatywnością ale pokazało również, że każdy z nas może mieć różne wyobrażenie o nowoczesnym mieście. Powstała fabryka robotów ale też zwykła kamienica czy osiedla domków, zajezdnia autobusowa w sąsiedztwie morza. Uczniowie świetnie się bawili opisując swoje miasto w języku angielskim.

 



 

 

 

4. Rysuję, maluję, koduję

https://youtu.be/QeK1eAVckVk

https://youtu.be/FP49WjeluY4

 

Ozoboty to roboty, które bardzo lubią kolory... uczniowie wykorzystali to i stworzyli niezwykle kolorową wspólną trasę marzeń dla robotów.  Zadanie się spodobało tak bardzo, że dwie uczennice przygotowały drugą wersję trasy marzeń już po zajęciach.



5. Kubeczki od A do Z

Zaczęliśmy od ustawienia kubków według wzoru. Zadanie polegało na przekładaniu kubków z jednej wieży na drugą, aż do momentu osiągnięcia 5 jednokolorowych wież. W jednym ruchu można było przełożyć tylko jeden kubek. Skorzystaliśmy również z aplikacji Wieża Hanoi - Tower of Hanoi.

 


6. Zakodowane gry planszowe

Wspólnie ustaliliśmy jakie będą reguły gry. Zasady gry: Każdy zespół graczy otrzymuje pionek w innym kolorze. Wszystkie pionki startują z zielonego pola, a dotrzeć chcą na pole czerwone. Pionki przesuwamy o tyle oczek, ile wskaże rzut kostką. Na planszy znajdują się pola funkcyjne:

Kałuża - uwaga, zła pogoda, wracasz się po parasol - cofasz się 2 pola,

Herbata i rogalik - zastrzyk energii - posuwasz się o dodatkowe pole do przodu,

Żółte pole - pytanie, zagadka - prawidłowa odpowiedź to jedno dodatkowe pole do przodu, błędna odpowiedź, to strata kolejki. Wygrywa zespół, który pierwszy dotrze na metę.

Zarówno zasady jak i pytania i odpowiedzi były w języku angielskim.


 

7. Gesty, symbole, bloczki – programy

W kodowaniu komendy możecie wydawać na różne sposoby, jednym z nich będą symbole graficzne. Uczniowie wstawili kody według własnego pomysłu do karty pracy jesień -autumn (np.: kody prędkości lub pauzę) obserwując odczytywanie komend przez robota.

 


8. Bezpieczni w sieci filmik

https://youtu.be/cR4LB1YxhNk

W sieci nie wszystko jest takie, jakie wygląda na pierwszy rzut oka, nie zawsze osoba, z którą rozmawiamy jest tą osobą, za którą się podaje, nie zawsze informacje, które pojawiają się w internecie są prawdziwe. Wspólnie zastanawialiśmy się, jakie środki ostrożności warto zachować korzystając z internetu. Roboty Ozobot, to roboty typu line follower, czyli poruszające się po linii. Jeśli roboty nie otrzymają od nas informacji, jak mają się zachować na skrzyżowaniu, to pojadą losową drogą. Wstawiając kody - sekwencje małych, kolorowych kwadratów, możemy zadecydować o tym, co stanie się z robotem. Na tych zajęciach wykorzystaliśmy właśnie tę losowość. Uczniowie narysowały sieć komputerową (przecinające się linie). Na końcu każdej linii (to była jakaś osoba w sieci) wstawili kod zawróć na końcu linii”. Nie wstawialiśmy innych kodów. Obserwowaliśmy jak poruszał się robot, do kogo zajechał na początku, kogo odwiedził w dalszej kolejności.


 

9. Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu

Krążek ze słonkiem i krążek z księżycem ustawiony zgodnie z rytmem: dzień, noc, dzień, noc, dzień... uczniowie głośno wypowiadali  nazwy w języku angielskim.

Krążki z drzewami w różnych porach roku ustawione zgodnie z rytmem: wiosna, lato, jesień, zima, wiosna, lato... uczniowie głośno wypowiadali  nazwy pór roku w języku angielskim.


 

10.  Debugowanie czyli błędy są ok

Dorośli programiści tworzą czasem bardzo długie i skomplikowane kody. Zdarza się, że po uruchomieniu programu, okazuje się, że nie działa tak jak powinien, że w którymś miejscu znajduje się błąd. Proces wyszukiwania a następnie naprawiania takich błędów nazywamy debugowaniem. Jest to często trudny i pracochłonny, ale bardzo ważny proces.

Bohaterka karty pracy ma dojść do domku babci. Po drodze ma przejść przez las. Uczniowie przeanalizowali podany kod i sprawdzili, czy dzięki niemu uda się dziewczynce dotrzeć na miejsce. Wspólnie próbowali go poprawić aby Czerwony Kapturek znalazł się u babci.


 


IV edycja ogólnopolskiego programu "Uczymy Dzieci Programować" Zaczynamy od zadania związanego z Dniem Kropki, wyzwań w Code Week - połączonym z realizacją projektu eTwinning "We love coding" oraz wyzwań Bożonarodzeniowych w ramach projektu świątecznego eTwinning "Christmas & Coding".

DotDay 2019

  Aplikacja Quiver :)


Korzystając z wirtualnej mapy zakodowaliśmy napis dotday




rozwiązaliśmy zakropkowane sudoku


link do postu z obchodów Dnia Kropki w naszej szkole :)

https://etwinningsp6.blogspot.com/2019/09/dotday-dzien-kropki-2019-ooooo.html

11 listopada

 

CodeWeek 2019 - Tydzień Kodowania 2019



W październiku 2019 uczniowie naszej szkoły przystąpili do Wyzwania „Tydzień Kodowania” w programie Uczymy Dzieci Programować. Wykonaliśmy wszystkie zadania i otrzymaliśmy nagrodę Puzzle AR – z rozszerzoną rzeczywistością. Nasze aktywności zostały również wplecione w realizację międzynarodowego projektu eTwinning „We love coding”. 


1. Historia Code Week z Uczymy dzieci programować
Rozmowa o niezwykłej inicjatywie, jaką jest Code Week. Ułożenie obrazka na podstawie podanych koordynatów. Rozmowa z czym dzieciom się kojarzy wzór powstały na macie, gdzie można go spotkać w codziennym życiu Rozmowa na czym polega praca programisty, jakie predyspozycje trzeba posiadać, żeby móc ją wykonywać. Zapoznanie dzieci ze stroną CodeWeek. Wykorzystanie maty edukacyjnej.
 




2. Szukamy kodu w codziennych czynnościach z Uczymy dzieci programować.
Uczniowie przyjrzeli się bliżej codziennym czynnościom, takim, które zazwyczaj wykonuje się mechanicznie, bez zastanawiania się nad nimi. Następnie w grupach rozpisali kod jednej z codziennych czynności (pójście do szkoły, czesanie w koki) Następnie wydawali komendy po angielsku a pozostałe zespoły wykonywały podane czynności zgodnie ze wskazaną instrukcją.



3. Kod nie jedno ma imię z Uczymy dzieci programować

Uczniowie w zespołach stworzyli hasło dotyczące nauki kodowania: WE LOVE CODING, a następnie zaszyfrowali go w rebus, kod masoński, używając pigpen-cipher, alfabet Braille’a oraz wymyślając swój niepowtarzalny szyfr.
4. Zakodowana orkiestra z Uczymy dzieci programować
Uczniowie zagrali na instrumentach perkusyjnych, na podstawie kodu graficznego. Poznali nazwy instrumentów w języku angielskim.
5. Tworzymy zakodowane obrazy z Uczymy dzieci programować
Małe kolorowe kwadraty – pixele: uczniowie ułożyli obrazki na podstawie wzorów, dołożyli symetryczną część oraz rozpisali koordynaty obrazków.
6. Zakodowana gimnastyka z Uczymy dzieci programować
Uczniowie sterowali obiektem na kratownicy na podstawie komend „do góry”, „do dołu”, „w prawo”, „w lewo” w następnym etapie dołożyliśmy pola funkcyjne Tornado - dzieci kręcą się wokół własnej osi, Borowik - dzieci kucają i udają, że podnoszą grzyba, Muchomor - dzieci kręcą głową i mówią „nie, nie, nie” Przy tej okazji poznaliśmy wszystkie komendy w języku angielskim.

7. Rozszerzamy rzeczywistość z Uczymy dzieci programować
Uczniowie ozdobili karty: jesienny park, jabłonka pełna dojrzałych jabłek – nazywając obiekty w języku angielskim, następnie przypisali do puzzli AR odpowiednie obiekty (jabłko, wybrane zwierzę) i zeskanowali przy pomocy aplikacji puzzle AR znacznika a na środku kolorowanki pojawił się przestrzenny obiekt.








8. Nasz przyjaciel Scratch z Uczymy dzieci programować
Uczniowie przygotowali w aplikacji Scratch Junior specjalną Code Weekową okolicznościową animację.



9. Zakodowane bajki, baśnie, opowieści z Uczymy dzieci programować
Stworzyliśmy „bajkowe” sudoku. Poznaliśmy nazwy bajek w języku angielskim, podjęliśmy próbę opowiadania J

10. Zakodowana matematyka z Uczymy dzieci programować
Uczniowie zagrali w grę matematyczną wzbogaconą o zadania z języka angielskiego -zadaniem graczy było doprowadzenie swojego robota do bazy. Robot poruszał się o tyle pól, ile wskazał wynik rzutu kostką. Kierunek ruchu wybierali gracze, podczas jednego ruchu robot mógł dowolnie zmieniać kierunek poruszania się. Do bazy można było wejść dopiero w momencie, w którym wszystkie pola funkcyjne należące do danego robota zostaną zdobyte. Na polach funkcyjnych poukładane były działania matematyczne a pod wynikiem ukryte zadania z języka angielskiego. Wszystkie ruchy drużyna zapisywała przy pomocy symboli graficznych, tworząc podczas całej gry kod, który przedstawił całą wędrówkę robota do bazy. 

Nasze dyplomy :D



  Czekają na święta .... Wyzwanie z programu "Uczymy Dzieci Programować" w projekcie eTwinning "Christmas & Coding"


W grudniu 2019 podjęliśmy wyzwanie świąteczne "Czekając na święta uczymy dzieci programować", które zostało zrealizowane również jako działanie w projekcie międzynarodowym eTwinning "Christmas & Coding", w którym udział wzięły p. Katarzyna Drabarek i p. Marta Niesiołowska ze swoimi uczniami z klas II - VIII.

Relacja z zadań :)


Kalendarz adwentowy w kształcie choinki :) Przygotowany z rolek po papierze, pomalowany farbą w sprayu przez nauczycieli, sklejony (z pomocą nauczycieli) i ozdobiony przez dzieci, zadania w postaci kodów QR w dwóch wersjach językowych ukryte z tyłu w postaci bombek ;). Bardzo dziękujemy nauczycielom świetlicy szkolnej za ich ogromną pomoc w wykonaniu zadania :)




Zadanie 1 🎅 Przybądź Święty Mikołaju - zakodowana lista prezentów

Zadanie rozpoczęliśmy rozmową o wymarzonych prezentach od Świętego Mikołaja, omówiliśmy co znajduje się na naszych kartach pracy, zapoznaliśmy się z angielskimi odpowiednikami, następnie dzieci podawały i wpisywały „adresy pól”, czyli współrzędnych, na których znajdują się grafiki przed­stawiające różne prezenty, utrwalając przy tym alfabet i liczby w języku angielskim. Na koniec „Christams stockings” zostały pokolorowane i umieszczone na wystawie podsumowującej nasze wyzwanie świąteczne :)

Zad 2 🎅 Wędrujący Mikołaj - kształtujemy orientację przestrzenną

W tym zadaniu towarzyszyliśmy Mikołajowi w jego wędrówce. Mikołaj wędrował po planszy w naszych myślach na podstawie komend „do góry” up, „do dołu” down, „w prawo” right, „w lewo” left, a kiedy opuścił planszę dzieci mówiły „chimney”. Stopniowo zostały dodane elementy funkcyjne, kiedy Mikołaj przechodził przez pole z grafiką dzieci mówiły „dzyń, dzyń, dzyń”, a kiedy Mikołaj znalazł się na polu ze śnieżynkami, uczniowie wykonywali obrót o
360 stopni – najczęściej parokrotnie ;) 

Zad 3 👲 Barbórka - dyktando graficzne

W przy tym zadaniu rozmawialiśmy o pracy górnika i obchodzonym święcie, była to również okazja do powtórki innych nazw zawodów w języku angielskim i zastanowienie się, które jeszcze zawody mają swoje święto. Czapka górnika została zakodowana zarówno na papierze jak i w generatorze online nowoczesnenauczanie.edu.pl. Przy okazji była powtórka alfabetu, liczb i kolorów w języku angielskim :)

Zad 4 🧦Zimowo, świątecznie, kolorowo - sudoku na różne sposoby

Świąteczne sudoku było rozwiązywanie na wiele sposobów ;)  przez różne grupy uczniów, każda grupa znajdowała sobie swój sposób na rozwiązanie :)  ( m.in. kolor tła w krążku pokrywał się z kolorem koła, na którym leży, oraz żeby dany wzór nie powtórzył się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej; brak powielenia się obrazków w liniach: pionowej i poziomej itd.). Przy okazji uczniowie ćwiczyli angielskie odpowiedniki świątecznych elementów znajdujących się na obrazkach, jak również kolory ;) 

Zad 5 🎁 Mikołajki - zbieramy prezenty

W tym zadaniu dzieci pomagały Mikołajowi pozbierać prezenty. Omówiliśmy różnice pomiędzy pre­zentami, jak również pozgadywaliśmy co może ukrywać się w tych paczkach. Najpierw wspólnie przy wykorzystaniu tablicy a następnie indywidualnie uczniowie tworzyli kody, które były instrukcją przemieszczenia się od kropki do skarpety, w taki sposób, żeby 1) Zebrać wszystkie prezenty 2) Zebrać zielone prezenty 3) Zebrać prezenty z czerwoną kokardą 4) Zebrać 3 wybrane prezenty. Na koniec porównaliśmy stworzone kody i wybieraliśmy optymalne rozwiązania :)

Zad 6 🎄Świąteczne porządki...tworzymy kategorie, grupujemy obiekty

Na początku omówiliśmy obiekty z krążków, nazywając je w języku angielskim, następnie uczniowie podzieliły je na grupy, informując jaką cechą kierowały się podczas tworzenia zbiorów (najczęściej były to kategorie: food, clothes, toys) liczyliśmy, porównywaliśmy liczebność a następnie pograliśmy w memory polegające na odgadnięciu, które krążki zmieniały swoje miejsce. :)




Zad 7🎄Memory w świątecznym klimacie - ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość

Omówiliśmy co się znajduje na krążkach w języku angielskim (10 wzorów) Następnie położyliśmy krążki obrazkiem do dołu, tak żeby był niewidoczny. Dzieci w zespołach lub parach wykonywały zadanie (odkrywali 3 obrazki, jeśli były identyczne to zabierali je i odkrywali kolejne, aż do pierwszego błędu, jeśli się pomylili, to przekręcali krążki na drugą stronę, a szczęścia próbował kolejny gracz). Grę powtórzyliśmy wielokrotnie w różnych grupach :)





Zad 8 🦌Renifer Rudolf - tworzymy wzór na podstawie słownej instrukcji

W tym zadaniu skorzystaliśmy z generatora online nowoczesnenauczanie.edu.pl. oraz wydrukowanych kratownic, aby stworzyć renifera zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. Ze względu na przekształcenie rymowanki na język angielski, uczniowie otrzymali instrukcję w wersji papierowej aby łatwiej było im podążać za poleceniami wydawanymi w języku angielskim. ;) 

Zad 9 🦌 Sanie z prezentami - dyktando graficzne

Papierowo i z wykorzystaniem generatora online uczniowie zakodowali sanie renifera, ćwicząc przy okazji kolory, liczby, alfabet i nazwy tj: sanie, prezenty, renifer w języku angielskim. 

Zad 10 🔗Pętle, czyli powtórzenia - tworzymy łańcuch choinkowy

Uczniowie wycięli kolorowe paski, wybrali z nich te kolory, które podobały im się najbardziej, a następnie sklejając „oczka”, stworzyli choinkowy łańcuch, podczas pracy trzymali się rytmu w ułożeniu kolorów - „zapętlili je”. Na koniec powstałym łańcuchem udekorowaliśmy naszą choinkę ;)


 

Zad 11 🔵Zakodowane bombki - dyktanda graficzne

Papierowo uczniowie zakodowali cudowne bombki, ćwicząc przy okazji kolory, liczby w języku angielskim. J Stworzone bombki trafiły na naszą wystawę wyzwania

Zad 12 🎄Bombkowy zawrót głowy - łączenie cech

Uporządkowaliśmy bombki, układając na osi poziomej grafiki symbolizujące kształty, a na pionowej symbolizujące barwę następnie uczniowie rozłożyli grafiki przedstawiające bombki, tak żeby połączyć cechy: kolor – kształt. Była to okazja do poznania kształtów w języku angielskim jak i powtórzenia kolorów ;)




Zad 13 🎄Zakodowana choinka - dyktando graficzne

Papierowo i z wykorzystaniem generatora online uczniowie zakodowali choinkę a następnie ją ozdobili wg własnego pomysłu, ćwicząc przy okazji kolory, liczby, alfabet i nazwy ozdób choinkowych w języku angielskim. 


Zad 14 🎄Świąteczny stół - rozmieszczanie gości według podanego kodu

W tym zadaniu uczniowie rozmieścili gości przy stole według podanych warunków w języku angielskim, ćwicząc przyimki miejsca oraz nazwy członków rodziny ;)  

Zad 15 🎅Wszyscy wszystkim ślą życzenia - zakodowana kartka świąteczna 

Uczniowie indywidualnie zakodowali pojedyncze literki z naszych życzeń następnie ułożyli z nich cały napis, który uświetnił również naszą wystawę :)
Wszystkie zadania zostały zrealizowane na lekcjach języka angielskiego oraz zajęciach rozwijających w klasach 2-7. Zadania zostały dostosowane do potrzeb realizacji podstawy programowej na lekcjach języka angielskiego - treść zadań, słowniczki, instrukcje zostały przygotowane w języku angielskim. Następnie przy realizacji dobór zadań został dostosowany do poziomu grup. Kreatywnie łączyliśmy kodowanie z językiem ;) Za zgodą Anny Świć zadania z wyzwania zostały również włączone do międzynarodowego projektu eTwinning Christmas& Coding co dało im międzynarodowy wymiar.
 



III edycja ogólnopolskiego programu "Uczymy Dzieci Programować" Zaczynamy od zadania związanego z Dniem Bezpiecznego Internetu a zadania trzeciej edycji będziemy realizować również w ramach nowego projektu eTwinning "Arts&Mathematics".

1) Walentynki :)


- kodowanie online
- kodowanie offline LOVE
- kodujemy drogę do serca
- liczymy serca ;)
- życzenia od pierwszaków ;)










Ogólnopolski program uczymy dzieci programować na stałe zagościł w naszej szkole :) i w naszych projektach eTwinning
Nowa edycja - druga 2018/2019 (wrzesień - styczeń) będzie realizowana z klasą 2b ip. Iwoną Bareją- Zagajską oraz Katarzyną Drabarek. Część zadań została wpleciona w międzynarodowy projekt eTwinning Coding&Art.
Kodowaliśmy Bożonarodzeniowo ;) jak również zimowo - nasze bałwanki dekorowały drzwi do naszej klasy










Wspólnie świętowaliśmy Dzień Kropki 2018










Wspólnie kodowaliśmy w trakcie CodeWeek2018




Wspólnie braliśmy udział w "Godzinie kodowania"


Kodowanie to rozwój logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, rozwój kompetencji społecznych i mnóstwo dobrej zabawy.
#Edusense, #UczymyDzieciProgramowac,
#KodowanieNaDywanie #GodzinaKodowania
W ramach godziny kodowania nasi drugoklasiści zmierzyli się z sudoku korzystając z wirtualnej maty EduSense nazwy piktogramów i kolory oczywiście w języku angielskim



























Dyplomy za godzinę kodowania rozdane :)


Dyplomy za II edycję programu - rozdane :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po udanym udziale w projekcie "Czekając na święta uczymy dzieci programować" postanowiliśmy przyłączyć się do ogólnopolskiego programu "Uczymy Dzieci Programować".
Tym razem aktywności projektowe będą włączone w projekt "Spread Love" i oczywiście dostosowane do potrzeb projektu i nauki języka angielskiego.
O programie:
Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy artystycznej.
Adresaci programu:
Nauczyciele i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym
Cele:
Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)
Źródło: https://uczymydzieciprogramowac.pl/#o-programie



Nasze zadania w Programie oraz w projekcie Spread LOVE 

W ramach programy "Uczymy dzieci programować zakodowaliśmy serca oraz tworzyliśmy kod drogi do serc.
A żeby było wiosennie zadanie "Kolorowe tulipany" przyniosło nam wiele radości - układnie w zbiory, kodowanie - kolor, kształt
nie mogło zabraknąć zakodowanych tulipanów :)


W ramach projektu Spread Love obchodziliśmy Wielkanoc a w ramach programu "Uczymy dzieci programować" kodowaliśmy koszyczek Wielkanocny, kurczaczka, palemki, zajączki i wiele innych. Tym razem skorzystaliśmy z programu: http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator1.html
















Prezentacja działań Sharalike :)
https://sharalike.com/s/q6bL

                                                                                                                                                         

Dzień Ziemi w klasach 3a i 3e minął na kodowaniu - kontynenty w Sudoku, odcienie zieleni, szukanie błędu w kodzie i odnajdowanie drogi do ziemi oraz zakodowanie nowej drogi - to elementy kodowania w Programie "Uczymy Dzieci Programować" Edusense, ale również wykonaliśmy Ziemię w naszych rękach opisując co możemy zrobić dobrego, aby ją chronić, kostkę z zasadami oraz uczyliśmy się słownictwa związanego z Ziemią po angielsku :)

KODOWANIE NA DZIEŃ ZIEMI

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Slideshow design made with Smilebox

Klasy 3a i 3 e kodowały symbole narodowe.



Uczniowie na Dzień Matki zakodowali kwiatki i serca własnego pomysłu! przy okazji poćwiczyliśmy odbicie lustrzane. Działania w ramach programu "Uczymy Dzieci Programować" oraz projekcie "SpreadLove"

 Odbicie lustrzane


Zakończenie pierwszej edycji programu. Dyplomy rozdanie :)

Klasy 3a i 3e otrzymały pięknie przygotowane przez organizatorów dyplomy za udział w programie "Uczymy Dzieci Programować." Już zostaliśmy zaproszeni do kolejnej edycji, na którą się oczywiście piszemy :D

Zadania były włączane do naszego projektu eTwinning Spread Love i wielu uczniów przy ewaluacji projektu wymieniało właśnie kodowanie jako najfajniejszą aktywność :) Zatem pełny sukces :)






Uczniowie biorący udział w projekcie świątecznym "Santa Claus is coming zostali również włączeni do akcji "Kodowanie na dywanie" czyli "Czekając na święta uczymy dzieci programować" autorstwa pani Anny Świć z EduSense.
Wybieramy propozycje offlinowe (na razie) i przekształcamy je tak, aby służyły nauce języka angielskiego i oczywiście były związane z Bożym Narodzeniem :)
We wtorek 05.12. 2017 grupa 4c zakodowała choinkę ;) rozwiązała sudoku świąteczne - poznając słownictwo świąteczne, które zostało pięknie zapisane na tablicy :) oraz rozkodowaliśmy bałwanka - oczywiście korzystając z nazw kolorów, alfabetu i liczebników angielskich.





Uczniowie klas 3a i 3e rozkodowali bałwanka, zakodowali drogę do choinki oraz ułożyli świąteczne sudoku oczywiście z językiem angielskim w tle :D




Tu filmik podsumowujący drugi tydzień w projekcie Ani Świć EduSense - szukajmy dwóch kolaży z naszymi uczniami z 4c, 3a i 3e
https://youtu.be/s8-2aOjJEnk
A tu wirtualna tablica tworzona przez wszystkich uczestników projektu :)

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet
Klasa 5e walczyła z ooogromnym Sudoku świątecznym, ćwicząc kolory i słówka po angielsku oraz logiczne myślenie. Ale to nie było najważniejsze w ich wykonaniu. Myślę, że najważniejsze umiejętności jakie uczniowie ćwiczyli podczas tego zadania to współpraca - praca zespołowa, która wyszła im wprost znakomicie! Jestem z nich dumna. Dziękuję :)

kolaż podsumowujący
W ostatnim dniu szkoły przed przerwą świąteczną również uczniowie klas 3a i 3e mieli okazję zmierzyć się ze świątecznym sudoku.








Dotarły do nas dyplomy za naszą pracę - zabawę, zarówno dla szkoły jak i nauczyciela. Dodatkowo zostaliśmy obdarowaniu wspaniałą książkę autorstwa Anny Świć "Kodowanie na dywanie". Dziękujemy EduSense i Ani Świć za możliwość udziału w projekcie i jeszcze raz dziękuję wszystkim uczniom za udział w projekcie, który dla nas był częścią projektu Bożonarodzeniowego eTwinning "Santa Claus is coming".


Siłą rozpędu przystąpimy również do ogólnopolskiego projektu "Uczymy Dzieci programować" organizowanym przed EduSense, tym razem wplatając jego aktywności w projekt "Spread Love" :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz