W dniach 28 września do 09 października 2020 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wyzwaniu CODEWEEK w ramach konkursu ,,Cała Polska Programuje”. To
inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że nauka programowania nie musi być ani trudna, ani
nieciekawa, ani przeprowadzana wyłącznie w pracowni komputerowej.
· Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania
kompromisów, optymalnych rozwiązań;
· Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w
cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze
korzystanie z nowoczesnych technologii.
Nauczycieli:
· Wykorzystywanie w procesach edukacyjnych narzędzi i
zasobów cyfrowych (co jest zgodne z kierunkiem realizacji polityki oświatowej
państwa na rok 2020/2021);
· Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych
(co jest zgodne z kierunkiem realizacji
polityki oświatowej państwa na rok 2020/2021);
· Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane
im warsztaty online a także udostępniane materiały metodyczne;
· Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych
technologii w pracy nauczyciela.
A tu prezentujemy zrealizowane zadnia :)
1. Zaprogramuj zdrowie
Zastanawialiśmy się jak powinien wyglądać „zdrowy
dzień . Jakie działania należy w nim uwzględnić, jakie nawyki warto wprowadzić,
żeby małymi, regularnymi krokami wpływać na nasz dobrostan.
Uczniowie stworzyli kod, w którym kolejnymi komendami były działania/aktywności
pozytywnie wpływające na zdrowie. Dodatkowo opisywali po kolei działania w
języku angielsku.
Uczniowie stworzyli zaprogramowany zespół muzyczny... nie był
to zwykły zespół, bo zamiast nut wykorzystane zostały symbole graficzne, a
zamiast instrumentów kolorowe kubki.
Uczniowie mogli przemienić się w wielkich wizjonerów/projektantów...ale
też wykonawców swojego projektu. Przygotowali
makietę - nowoczesne miasto, które zawierało trasy dla robotów Ozobot. Do
zbudowania tras wykorzystaliśmy puzzle. To zadanie pozwoliło na doskonalenie
pracy w grupie, wykazanie się kreatywnością ale pokazało również, że każdy z
nas może mieć różne wyobrażenie o nowoczesnym mieście. Powstała fabryka robotów
ale też zwykła kamienica czy osiedla domków, zajezdnia autobusowa w sąsiedztwie
morza. Uczniowie świetnie się bawili opisując swoje miasto w języku angielskim.
Ozoboty to roboty, które bardzo lubią kolory... uczniowie
wykorzystali to i stworzyli niezwykle kolorową wspólną trasę marzeń dla robotów.
Zadanie się spodobało tak bardzo, że
dwie uczennice przygotowały drugą wersję trasy marzeń już po zajęciach.
5. Kubeczki od A do Z
Zaczęliśmy od ustawienia kubków według wzoru. Zadanie polegało
na przekładaniu kubków z jednej wieży na drugą, aż do momentu osiągnięcia 5
jednokolorowych wież. W jednym ruchu można było przełożyć tylko jeden kubek. Skorzystaliśmy
również z aplikacji Wieża Hanoi - Tower
of Hanoi.
6. Zakodowane gry planszowe
Wspólnie ustaliliśmy jakie będą reguły gry. Zasady gry: Każdy
zespół graczy otrzymuje pionek w innym kolorze. Wszystkie pionki startują z
zielonego pola, a dotrzeć chcą na pole czerwone. Pionki przesuwamy o tyle
oczek, ile wskaże rzut kostką. Na planszy znajdują się pola funkcyjne:
Kałuża - uwaga, zła pogoda, wracasz się po parasol - cofasz
się 2 pola,
Herbata i rogalik - zastrzyk energii - posuwasz się o
dodatkowe pole do przodu,
Żółte pole - pytanie, zagadka - prawidłowa odpowiedź to
jedno dodatkowe pole do przodu, błędna odpowiedź, to strata kolejki. Wygrywa
zespół, który pierwszy dotrze na metę.
Zarówno zasady jak i pytania i odpowiedzi były w języku
angielskim.
7. Gesty, symbole,
bloczki – programy
W kodowaniu komendy możecie wydawać na różne sposoby, jednym
z nich będą symbole graficzne. Uczniowie wstawili kody według własnego pomysłu
do karty pracy jesień -autumn (np.: kody prędkości lub pauzę) obserwując
odczytywanie komend przez robota.
W sieci nie wszystko jest takie, jakie wygląda na pierwszy
rzut oka, nie zawsze osoba, z którą rozmawiamy jest tą osobą, za którą się
podaje, nie zawsze informacje, które pojawiają się w internecie są prawdziwe. Wspólnie
zastanawialiśmy się, jakie środki ostrożności warto zachować korzystając z
internetu. Roboty Ozobot, to roboty typu line follower, czyli poruszające się
po linii. Jeśli roboty nie otrzymają od nas informacji, jak mają się zachować
na skrzyżowaniu, to pojadą losową drogą. Wstawiając kody - sekwencje małych, kolorowych
kwadratów, możemy zadecydować o tym, co stanie się z robotem. Na tych zajęciach
wykorzystaliśmy właśnie tę losowość. Uczniowie narysowały sieć komputerową (przecinające
się linie). Na końcu każdej linii (to była jakaś osoba w sieci) wstawili kod „zawróć na końcu linii”. Nie wstawialiśmy innych kodów. Obserwowaliśmy
jak poruszał się robot, do kogo zajechał na początku, kogo odwiedził w dalszej
kolejności.
9. Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu
Krążek ze słonkiem i krążek z księżycem ustawiony zgodnie z
rytmem: dzień, noc, dzień, noc, dzień... uczniowie głośno wypowiadali nazwy w języku angielskim.
Krążki z drzewami w różnych porach roku ustawione zgodnie z
rytmem: wiosna, lato, jesień, zima, wiosna, lato... uczniowie głośno
wypowiadali nazwy pór roku w języku
angielskim.
10. Debugowanie
czyli błędy są ok
Dorośli programiści tworzą czasem bardzo długie i
skomplikowane kody. Zdarza się, że po uruchomieniu programu, okazuje się, że
nie działa tak jak powinien, że w którymś miejscu znajduje się błąd. Proces
wyszukiwania a następnie naprawiania takich błędów nazywamy debugowaniem. Jest
to często trudny i pracochłonny, ale bardzo ważny proces.
Bohaterka karty pracy ma dojść do domku babci. Po drodze ma
przejść przez las. Uczniowie przeanalizowali podany kod i sprawdzili, czy dzięki
niemu uda się dziewczynce dotrzeć na miejsce. Wspólnie próbowali go poprawić
aby Czerwony Kapturek znalazł się u babci.
IV edycja ogólnopolskiego programu "Uczymy Dzieci Programować"
Zaczynamy od zadania związanego z Dniem Kropki, wyzwań w Code Week - połączonym z realizacją projektu eTwinning "We love coding" oraz wyzwań Bożonarodzeniowych w ramach projektu świątecznego eTwinning "Christmas & Coding".
DotDay 2019
Aplikacja Quiver :)
Korzystając z wirtualnej mapy zakodowaliśmy napis dotday
rozwiązaliśmy zakropkowane sudoku
link do postu z obchodów Dnia Kropki w naszej szkole :)
W październiku 2019 uczniowie naszej szkoły przystąpili
do Wyzwania „Tydzień Kodowania” w programie Uczymy Dzieci Programować.
Wykonaliśmy wszystkie zadania i otrzymaliśmy nagrodę Puzzle AR – z rozszerzoną rzeczywistością. Nasze aktywności zostały również
wplecione w realizację międzynarodowego projektu eTwinning „We love coding”.
1. Historia Code Week z Uczymy dzieci programować
Rozmowa o niezwykłej inicjatywie, jaką jest Code Week. Ułożenie
obrazka na podstawie podanych koordynatów. Rozmowa z czym dzieciom się kojarzy
wzór powstały na macie, gdzie można go spotkać w codziennym życiuRozmowa na czym polega praca programisty, jakie
predyspozycje trzeba posiadać, żeby móc ją wykonywać. Zapoznanie dzieci ze
stroną CodeWeek. Wykorzystanie maty edukacyjnej.
2. Szukamy kodu w codziennych czynnościach z Uczymy
dzieci programować.
Uczniowie przyjrzeli się bliżej codziennym
czynnościom, takim, które zazwyczaj wykonuje się mechanicznie, bez
zastanawiania się nad nimi. Następnie w grupach rozpisali kod jednej z
codziennych czynności (pójście do szkoły, czesanie w koki) Następnie wydawali
komendy po angielsku a pozostałe zespoły wykonywały podane czynności zgodnie ze
wskazaną instrukcją.
3. Kod nie jedno ma imię z Uczymy dzieci programować
Uczniowie
w zespołach stworzyli hasło dotyczące nauki kodowania: WE LOVE CODING, a
następnie zaszyfrowali go w rebus, kod masoński, używając pigpen-cipher,
alfabet Braille’a oraz wymyślając swój niepowtarzalny szyfr.
4. Zakodowana orkiestra z Uczymy dzieci programować
Uczniowie zagrali na instrumentach perkusyjnych, na
podstawie kodu graficznego. Poznali nazwy instrumentów w języku angielskim.
5. Tworzymy zakodowane obrazy z Uczymy dzieci
programować
Małe
kolorowe kwadraty – pixele: uczniowie ułożyli obrazki na podstawie wzorów,
dołożyli symetryczną część oraz rozpisali koordynaty obrazków.
6. Zakodowana gimnastyka z Uczymy dzieci programować
Uczniowie
sterowali obiektem na kratownicy na podstawie komend „do góry”, „do dołu”, „w
prawo”, „w lewo” w następnym etapie dołożyliśmy pola funkcyjne Tornado - dzieci
kręcą się wokół własnej osi, Borowik - dzieci kucają i udają, że podnoszą
grzyba, Muchomor - dzieci kręcą głową i mówią „nie, nie, nie” Przy tej okazji
poznaliśmy wszystkie komendy w języku angielskim.
7. Rozszerzamy rzeczywistość z Uczymy dzieci
programować
Uczniowie ozdobili karty: jesienny
park, jabłonka pełna dojrzałych jabłek – nazywając obiekty w języku angielskim,
następnie przypisali do puzzli AR odpowiednie obiekty
(jabłko, wybrane zwierzę) i zeskanowali przy pomocy aplikacji puzzle AR
znacznika a na środku kolorowanki pojawił się przestrzenny obiekt.
8. Nasz przyjaciel Scratch z Uczymy dzieci
programować
9. Zakodowane bajki, baśnie, opowieści z Uczymy
dzieci programować
Stworzyliśmy „bajkowe” sudoku. Poznaliśmy nazwy
bajek w języku angielskim, podjęliśmy próbę opowiadania J
10. Zakodowana matematyka z Uczymy dzieci
programować
Uczniowie zagrali w grę matematyczną wzbogaconą o
zadania z języka angielskiego -zadaniem graczy było doprowadzenie swojego
robota do bazy. Robot poruszał się o tyle pól, ile wskazał wynik rzutu kostką.
Kierunek ruchu wybierali gracze, podczas jednego ruchu robot mógł dowolnie
zmieniać kierunek poruszania się. Do bazy można było wejść dopiero w momencie, w
którym wszystkie pola funkcyjne należące do danego robota zostaną zdobyte. Na
polach funkcyjnych poukładane były działania matematyczne a pod wynikiem ukryte
zadania z języka angielskiego. Wszystkie ruchy drużyna zapisywała przy pomocy
symboli graficznych, tworząc podczas całej gry kod, który przedstawił całą
wędrówkę robota do bazy.
Nasze dyplomy :D
Czekają na święta .... Wyzwanie z programu "Uczymy Dzieci Programować" w projekcie eTwinning "Christmas & Coding"
W grudniu 2019 podjęliśmy wyzwanie świąteczne "Czekając na święta uczymy dzieci programować", które zostało zrealizowane również jako działanie w projekcie międzynarodowym eTwinning "Christmas & Coding", w którym udział wzięły p. Katarzyna Drabarek i p. Marta Niesiołowska ze swoimi uczniami z klas II - VIII.
Relacja z zadań :)
Kalendarz adwentowy w kształcie choinki :) Przygotowany z rolek po
papierze, pomalowany farbą w sprayu przez nauczycieli, sklejony (z pomocą
nauczycieli) i ozdobiony przez dzieci, zadania w postaci kodów QR w dwóch
wersjach językowych ukryte z tyłu w postaci bombek ;). Bardzo dziękujemy nauczycielom świetlicy szkolnej za ich ogromną pomoc w wykonaniu zadania :)
Zadanie 1 🎅 Przybądź Święty Mikołaju - zakodowana lista prezentów
Zadanie
rozpoczęliśmy rozmową o wymarzonych prezentach od Świętego Mikołaja, omówiliśmy
co znajduje się na naszych kartach pracy, zapoznaliśmy się z angielskimi
odpowiednikami, następnie dzieci podawały i wpisywały „adresy pól”, czyli
współrzędnych, na których znajdują się grafiki przedstawiające różne prezenty,
utrwalając przy tym alfabet i liczby w języku angielskim. Na koniec „Christams
stockings” zostały pokolorowane i umieszczone na wystawie podsumowującej nasze
wyzwanie świąteczne :)
Zad 2 🎅Wędrujący
Mikołaj - kształtujemy orientację przestrzenną
W
tym zadaniu towarzyszyliśmy Mikołajowi w jego wędrówce. Mikołaj wędrował po
planszy w naszych myślach na podstawie komend „do góry” up, „do dołu” down, „w
prawo” right, „w lewo” left, a kiedy opuścił planszę dzieci mówiły „chimney”.
Stopniowo zostały dodane elementy funkcyjne, kiedy Mikołaj przechodził przez pole z grafiką dzieci mówiły
„dzyń, dzyń, dzyń”, a kiedy Mikołaj znalazł się na polu ze śnieżynkami,
uczniowie wykonywali obrót o
360 stopni – najczęściej parokrotnie ;)
Zad 3 👲 Barbórka -
dyktando graficzne
W przy tym zadaniu
rozmawialiśmy o pracy górnika i obchodzonym święcie, była to również okazja do
powtórki innych nazw zawodów w języku angielskim i zastanowienie się, które
jeszcze zawody mają swoje święto. Czapka górnika została zakodowana zarówno na
papierze jak i w generatorze online nowoczesnenauczanie.edu.pl. Przy okazji
była powtórka alfabetu, liczb i kolorów w języku angielskim :)
Zad 4 🧦Zimowo,
świątecznie, kolorowo - sudoku na różne sposoby
Świąteczne sudoku było rozwiązywanie na wiele sposobów ;)przez różne grupy uczniów, każda grupa
znajdowała sobie swój sposób na rozwiązanie :) ( m.in. kolor tła w krążku pokrywał się z
kolorem koła, na którym leży, oraz żeby dany wzór nie powtórzył się ani w linii
pionowej, ani w linii poziomej; brak powielenia się obrazków w liniach:
pionowej i poziomej itd.). Przy okazji uczniowie ćwiczyli
angielskie odpowiedniki świątecznych elementów znajdujących się na obrazkach,
jak również kolory ;)
Zad 5 🎁 Mikołajki -
zbieramy prezenty
W tym zadaniu dzieci pomagały Mikołajowi pozbierać prezenty.
Omówiliśmy różnice pomiędzy prezentami, jak również pozgadywaliśmy co może
ukrywać się w tych paczkach. Najpierw wspólnie przy wykorzystaniu tablicy a następnie indywidualnie
uczniowie tworzyli kody, które były instrukcją przemieszczenia się od kropki do
skarpety, w taki sposób, żeby 1) Zebrać wszystkie prezenty 2) Zebrać zielone
prezenty 3) Zebrać prezenty z czerwoną kokardą 4) Zebrać 3 wybrane prezenty. Na
koniec porównaliśmy stworzone kody i wybieraliśmy optymalne rozwiązania :)
Zad 6 🎄Świąteczne
porządki...tworzymy kategorie, grupujemy obiekty
Na początku
omówiliśmy obiekty z krążków, nazywając je w języku angielskim, następnie
uczniowie podzieliły je na grupy, informując jaką cechą kierowały się podczas
tworzenia zbiorów (najczęściej były to kategorie: food, clothes, toys)
liczyliśmy, porównywaliśmy liczebność a następnie pograliśmy w memory
polegające na odgadnięciu, które krążki zmieniały swoje miejsce. :)
Zad 7🎄Memory w
świątecznym klimacie - ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość
Omówiliśmy co się znajduje na krążkach w języku angielskim (10
wzorów) Następnie położyliśmy krążki obrazkiem do dołu, tak żeby był niewidoczny.
Dzieci w zespołach lub parach wykonywały zadanie (odkrywali 3 obrazki, jeśli
były identyczne to zabierali je i odkrywali kolejne, aż do pierwszego błędu,
jeśli się pomylili, to przekręcali krążki na drugą stronę, a szczęścia próbował
kolejny gracz). Grę powtórzyliśmy wielokrotnie w różnych grupach :)
Zad 8 🦌Renifer
Rudolf - tworzymy wzór na podstawie słownej instrukcji
W tym zadaniu skorzystaliśmy z generatora online nowoczesnenauczanie.edu.pl.
oraz wydrukowanych kratownic, aby stworzyć renifera zgodnie z otrzymanymi
instrukcjami. Ze względu na przekształcenie rymowanki na język angielski,
uczniowie otrzymali instrukcję w wersji papierowej aby łatwiej było im podążać
za poleceniami wydawanymi w języku angielskim. ;)
Zad 9 🦌Sanie z prezentami - dyktando
graficzne
Papierowo i
z wykorzystaniem generatora online uczniowie zakodowali sanie renifera, ćwicząc
przy okazji kolory, liczby, alfabet i nazwy tj: sanie, prezenty, renifer w
języku angielskim.
Zad 10 🔗Pętle, czyli
powtórzenia - tworzymy łańcuch choinkowy
Uczniowie wycięli
kolorowe paski, wybrali z nich te kolory, które podobały im się najbardziej, a
następnie sklejając „oczka”, stworzyli choinkowy łańcuch, podczas pracy trzymali
się rytmu w ułożeniu kolorów - „zapętlili je”. Na koniec powstałym łańcuchem udekorowaliśmy
naszą choinkę ;)
Zad 11 🔵Zakodowane
bombki - dyktanda graficzne
Papierowo uczniowie zakodowali cudowne bombki,
ćwicząc przy okazji kolory, liczby w języku angielskim. JStworzone bombki trafiły
na naszą wystawę wyzwania
Zad 12 🎄Bombkowy
zawrót głowy - łączenie cech
Uporządkowaliśmy bombki, układając na osi poziomej grafiki
symbolizujące kształty, a na pionowej symbolizujące barwę następnie uczniowie rozłożyli
grafiki przedstawiające bombki, tak żeby połączyć cechy: kolor – kształt. Była
to okazja do poznania kształtów w języku angielskim jak i powtórzenia kolorów
;)
Zad 13 🎄Zakodowana
choinka - dyktando graficzne
Papierowo i
z wykorzystaniem generatora online uczniowie zakodowali choinkę a następnie ją
ozdobili wg własnego pomysłu, ćwicząc przy okazji kolory, liczby, alfabet i
nazwy ozdób choinkowych w języku angielskim.
Zad 14 🎄Świąteczny
stół - rozmieszczanie gości według podanego kodu
W tym zadaniu uczniowie rozmieścili gości przy stole według
podanych warunków w języku angielskim, ćwicząc przyimki miejsca oraz nazwy
członków rodziny ;)
Zad 15 🎅Wszyscy wszystkim ślą życzenia - zakodowana kartka świąteczna
Uczniowie indywidualnie zakodowali pojedyncze literki z naszych życzeń następnie ułożyli z nich cały napis, który uświetnił również naszą wystawę :)
Wszystkie zadania zostały zrealizowane na lekcjach
języka angielskiego oraz zajęciach rozwijających w klasach 2-7. Zadania zostały
dostosowane do potrzeb realizacji podstawy programowej na lekcjach języka
angielskiego - treść zadań, słowniczki, instrukcje zostały przygotowane w
języku angielskim. Następnie przy realizacji dobór zadań został dostosowany do
poziomu grup. Kreatywnie łączyliśmy kodowanie z językiem ;) Za zgodą Anny Świć
zadania z wyzwania zostały również włączone do międzynarodowego projektu
eTwinning Christmas& Coding co dało im międzynarodowy wymiar.
III edycja ogólnopolskiego programu "Uczymy Dzieci Programować"
Zaczynamy od zadania związanego z Dniem Bezpiecznego Internetu a zadania trzeciej edycji będziemy realizować również w ramach nowego projektu eTwinning "Arts&Mathematics".
1) Walentynki :)
- kodowanie online
- kodowanie offline LOVE
- kodujemy drogę do serca
- liczymy serca ;)
- życzenia od pierwszaków ;)
Ogólnopolski program uczymy dzieci programować na stałe zagościł w naszej szkole :) i w naszych projektach eTwinning
Nowa edycja - druga 2018/2019 (wrzesień - styczeń) będzie realizowana z klasą 2b ip. Iwoną Bareją- Zagajską oraz Katarzyną Drabarek. Część zadań została wpleciona w międzynarodowy projekt eTwinning Coding&Art.
Kodowaliśmy Bożonarodzeniowo ;) jak również zimowo - nasze bałwanki dekorowały drzwi do naszej klasy
Wspólnie świętowaliśmy Dzień Kropki 2018
Wspólnie kodowaliśmy w trakcie CodeWeek2018
Wspólnie braliśmy udział w "Godzinie kodowania"
Kodowanie to rozwój logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, rozwój kompetencji społecznych i mnóstwo dobrej zabawy. #Edusense, #UczymyDzieciProgramowac, #KodowanieNaDywanie#GodzinaKodowania
W ramach godziny kodowania nasi drugoklasiści zmierzyli się z sudoku
korzystając z wirtualnej maty EduSense ;) nazwy piktogramów i kolory oczywiście w języku angielskim
Po udanym udziale w projekcie "Czekając na święta uczymy dzieci programować" postanowiliśmy przyłączyć się do ogólnopolskiego programu "Uczymy Dzieci Programować".
Tym razem aktywności projektowe będą włączone w projekt "Spread Love"i oczywiście dostosowane do potrzeb projektu i nauki języka angielskiego. O programie:
Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa skierowana
do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że programowania można
uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności
dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można
programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy
artystycznej. Adresaci programu:
Nauczyciele i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych
placówkach o charakterze edukacyjnym Cele:
Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania
i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja
przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)
Źródło: https://uczymydzieciprogramowac.pl/#o-programie
Nasze zadania w Programie oraz w projekcie Spread LOVE
W ramach programy "Uczymy dzieci programować zakodowaliśmy serca oraz tworzyliśmy kod drogi do serc.
A żeby było wiosennie zadanie "Kolorowe tulipany" przyniosło nam wiele radości - układnie w zbiory, kodowanie - kolor, kształt
nie mogło zabraknąć zakodowanych tulipanów :)
W ramach projektu Spread Love obchodziliśmy Wielkanoc a w ramach programu "Uczymy dzieci programować" kodowaliśmy koszyczek Wielkanocny, kurczaczka, palemki, zajączki i wiele innych. Tym razem skorzystaliśmy z programu: http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator1.html
Dzień Ziemi w klasach 3a i 3e minął na kodowaniu - kontynenty w Sudoku, odcienie zieleni, szukanie błędu w kodzie i odnajdowanie drogi do ziemi oraz zakodowanie nowej drogi - to elementy kodowania w Programie "Uczymy Dzieci Programować" Edusense, ale również wykonaliśmy Ziemię w naszych rękach opisując co możemy zrobić dobrego, aby ją chronić, kostkę z zasadami oraz uczyliśmy się słownictwa związanego z Ziemią po angielsku :)
Uczniowie na Dzień Matki zakodowali kwiatki i serca własnego pomysłu! przy okazji poćwiczyliśmy odbicie lustrzane. Działania w ramach programu "Uczymy Dzieci Programować" oraz projekcie "SpreadLove"
Zakończenie pierwszej edycji programu. Dyplomy rozdanie :)
Klasy 3a i 3e otrzymały pięknie przygotowane przez organizatorów dyplomy
za udział w programie "Uczymy Dzieci Programować." Już zostaliśmy
zaproszeni do kolejnej edycji, na którą się oczywiście piszemy :D
Zadania były włączane do naszego projektu eTwinning Spread Love i wielu
uczniów przy ewaluacji projektu wymieniało właśnie kodowanie jako
najfajniejszą aktywność :) Zatem pełny sukces :)
Uczniowie biorący udział w projekcie świątecznym "Santa Claus is coming zostali również włączeni do akcji "Kodowanie na dywanie" czyli "Czekając na święta uczymy dzieci programować" autorstwa pani Anny Świć z EduSense.
Wybieramy propozycje offlinowe (na razie) i przekształcamy je tak, aby służyły nauce języka angielskiego i oczywiście były związane z Bożym Narodzeniem :)
We wtorek 05.12. 2017 grupa 4c zakodowała choinkę ;) rozwiązała sudoku świąteczne - poznając słownictwo świąteczne, które zostało pięknie zapisane na tablicy :) oraz rozkodowaliśmy bałwanka - oczywiście korzystając z nazw kolorów, alfabetu i liczebników angielskich.
Uczniowie klas 3a i 3e rozkodowali bałwanka, zakodowali drogę do choinki oraz ułożyli świąteczne sudoku oczywiście z językiem angielskim w tle :D
Tu filmik podsumowujący drugi tydzień w projekcie Ani Świć EduSense - szukajmy dwóch kolaży z naszymi uczniami z 4c, 3a i 3e https://youtu.be/s8-2aOjJEnk
A tu wirtualna tablica tworzona przez wszystkich uczestników projektu :)
Klasa 5e walczyła z ooogromnym Sudoku świątecznym, ćwicząc kolory i słówka po angielsku oraz logiczne myślenie. Ale to nie było najważniejsze w ich wykonaniu. Myślę, że najważniejsze umiejętności jakie uczniowie ćwiczyli podczas tego zadania to współpraca - praca zespołowa, która wyszła im wprost znakomicie! Jestem z nich dumna. Dziękuję :)
kolaż podsumowujący
W ostatnim dniu szkoły przed przerwą świąteczną również uczniowie klas 3a i 3e mieli okazję zmierzyć się ze świątecznym sudoku.
Dotarły do nas dyplomy za naszą pracę - zabawę, zarówno dla szkoły jak i nauczyciela. Dodatkowo zostaliśmy obdarowaniu wspaniałą książkę autorstwa Anny Świć "Kodowanie na dywanie". Dziękujemy EduSense i Ani Świć za możliwość udziału w projekcie i jeszcze raz dziękuję wszystkim uczniom za udział w projekcie, który dla nas był częścią projektu Bożonarodzeniowego eTwinning "Santa Claus is coming".
Siłą rozpędu przystąpimy również do ogólnopolskiego projektu "Uczymy Dzieci programować" organizowanym przed EduSense, tym razem wplatając jego aktywności w projekt "Spread Love" :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz