W projekcie biorą udział dwie nauczycielki języka niemieckiego z naszej szkoły Katarzyna Drabarek - ambasador eTwinning oraz Joanna Cybulska wraz z uczniami z klas VII
Opis:
Projekt jest skierowany do uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej oraz uczniów klas 1 szkoły ponadpodstawowej. Uczniowie przedstawią się oraz stworzą fikcyjną rodzinę z wykorzystaniem narzędzi TIK. Uczniowie wspólnie wymyślą postacie członków rodziny oraz informacje o nich. Nauczą się opowiadać o sobie i rodzinie oraz przeprowadzać wywiad. Poznamy aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego w trakcie edukacji zdalnej.
Cele:
Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego.
Wzbogacenie znajomości słownictwa uczniów (liczebniki, kraje i narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter).
Uczeń będzie potrafił opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej,
Uczeń będzie potrafił przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru).
Uczeń będzie potrafił na podstawie wysłuchanej informacji stworzyć notatkę.
Rozwijanie umiejętności współpracy w grupach
Zachęcanie uczniów do tzw. peer learning
Rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno przez uczniów jak i nauczycieli
Działania:
1. Przedstawiamy się (mapa członków projektu, szkoły, nauczyciele i uczniowie (awatary z opisem), uczniowie tworzą i wybierają logo projektu
Filmik ze wszystkimi szkołami partnerskimi i nauczycielami ;)
2. Wybór zakresu informacji o członkach rodziny. Zbiór słownictwa w wybranym zakresie. Wybór narzędzi do nauki w/w słownictwa. Przygotowanie interaktywnych zadań i quizów. Spotkania online - Quizlet LIVE
Wybieraliśmy zakres słownictwa niezbędny do opisu członków rodziny korzystając z AnswerGarden;)
Następnie każda rodzinka otrzymała dwa ogródki do zapełnienia słownictwem z danego zakresu.
Rodzinka Fliege pracowała nad słówkami z zakresu 1. Familienmitglieder oraz 2. Schulfächer
Rodzinka Schmetterling pracowała nad słówkami z zakresu 1. Zahlen oraz 2. Tiere
Z zebranego słownictwa powstały interaktywne zestawy w Quizlet, które zostały wykorzystane przez uczniów do utrwalenia słownictwa oraz do wspaniałych rozgrywek online pomiędzy szkołami, elementy rywalizacji wspomagały motywację uczniów do przyswojenia jak największej ilości słówek ;)
W obrębie rodzinek nauczyciele i uczniowie spotykali się z innymi szkołami, żeby zagrać w QuizletLive z wybranymi zestawami stworzonymi w projekcie:
Wideokonferencje - Quizlet LIVE
1. Rodzinka Fliege
Spotkanie odbyło się 24 marca 2021r. o godzinie 17:00. W spotkaniu wzięło udział 34 uczestników w tym uczniowie i nauczyciele z SP6 Siedlce - Joanna Cybulska, Zespół Szkół w Skoroszycach - Joanna Mucha, SP Czaplinek - Joanna Zgoła, SP7 Poznań - Magdalena Warzybok, ZSO8 Gdynia - Dorota Gorzejewska oraz ZPO w Porębie Średniej - Adela Kaczyńska. Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość zagrania cztery razy w Quizlety o następującej tematyce: Schulfächer, Familienmitglieder, Hobby oraz Essen. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni i pełni pozytywnej energii do rywalizacji. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele spędzili miło czas i w przyjaznej atmosferze.
W dniu 30 marca odbyło sie kolejne spotkanie uczestników w ramach projektu Fiktive Familie. Rodzina Fliege w składzie: SP6 Siedlce - Joanna Cybulska, SP Czaplinek - Joanna Zgoła, SP7 Poznań - Magdalena Warzybok oraz ZPO Poręba Średnia - Adela Kaczyńska. Mimo pięknej wiosennej aury młodzież dzielnie pokonywała kolejne Quizlety. Uczniowie pracowali na słownictwie z kategorii: liczebniki ( Zahlen), zwierzęta domowe (Haustiere) oraz zawody ( Berufe). W skupieniu i pełnym zaangażowaniu szybko minął czas przewidziany na spotkanie. Miłym elementem było zakończenie, kiedy to wszyscy uczestnicy składali sobie życzenia świąteczne.
2. Rodzinka Schmetterling
17. marca 2021 r uczniowie z 5 szkół spotkali się na Quizlet live. Były to: SP 64 Kraków, SP 23 Wrocław, SP 31 Gdynia, ZS Łukawiec i SP 6 Siedlce. Około 30 uczniów grało w: Tiere, Zahlen, Farben i Familie. Spotkanie przebiegało w przemiłej atmosferze, bardzo podobało się zarówno nauczycielom jak i uczniom. Tego typu wymiana międzyszkolna była niezmiernie pozytywnym doświadczeniem, zwłaszcza w czasie bardzo ograniczonych kontaktów międzyludzkich. Wszyscy mamy nadzieję na kolejne tego typu spotkanie.
3. Uczniowie współtworzą książeczki „Fiktive Familie” w grupach międzyszkolnych. Stworzenie fikcyjnych członków rodziny. (wspólnie przygotowują strony z członkami rodziny oraz ich opisy pisemne i w formie nagrania).
Uczniowie z rodziny Fliege mieli za zadanie stworzyć postać taty i wnuka, nadać cechy dziadkowi i cioci, wiek mamy i kuzynki, pochodzenie siostry i kuzyna, zawód brata i wujka, hobby babci i cioci oraz wymyśleć zwierzątko współpracując z uczniami z pozostałych szkół w prezentacji Google
Postacie z rodzinki Fliege:
Uczniowie z rodzinki Schmetterling mieli stworzyć postać dziadka i wujka, wymyśleć zwierzątko oraz nadać cechy siostry i wnuczki, wiek kuzyna i cioci, zawód wnuczki i mamy, hobby taty i wnuka, pisemny opis dziadka i wnuczki oraz ustne nagranie opisu taty i cioci.
Postacie z rodzinki Schmetterling:
zwierzątka
praca nad postaciami
głosowanie na postać dziadka i wujka
ustalanie informacji o zwierzątku
współpraca w prezentacji Google
Wynik współpracy między szkołami w rodzince Fliege:
Wynik współpracy między szkołami w rodzince Schmetterling:
przygotowania do wideokonferencji - przeprowadzania wywiadów, sporządzanie notatek
Rodzinka Fliege
Rodzinka Schmetterling
Wideokonferencje między szkołami w ramach rodzinek: Celem spotkań było ćwiczenie dialogów między uczestnikami projektu na podstawie książeczek StoryJumper. Uczniowie zadawali i odpowiadali na pytania dotyczące poszczególnych postaci z książeczek. Do losowania kolejności zadawania pytań, typowania konkretnej postaci z książeczki oraz poszczególnych uczniów posłużyły koła fortuny wykonane w aplikacji www.classtools.net, oraz www.wordwall.net W kameralnym gronie powstały nagrania dialogów oraz notatki z opisami.
Rodzinka Fliege 28. kwietnia 2021
Rodzinka Schmetterling
SP 64 KRAKÓW - SP 6 Z OI SIEDLCE
MGR DOROTA STYCZEŃ - MGR KATARZYNA DRABAREK
Podczas wideokonferencji, która miała miejsce 19.04.2021 o godz. 14:30 spotkali się uczniowie szkoły podstawowej nr 64 w Krakowie oraz szkoły podstawowej z oddziałami integracyjnymi nr 6 z Siedlec pod kierunkiem nauczycielek /p. Doroty Styczeń oraz p. Katarzyny Drabarek/, aby w praktyce w postaci budowania dialogów wykorzystać książeczki umieszczone w programie StoryJumper, które wspólnie wykonaliśmy. Uczniowie z różnych szkół zadawali sobie pytania dotyczące wylosowanych członków rodziny i odpowiadali na nie. Na koniec zadawali sobie zagadki podając wybrane informacje na temat jakiegoś członka rodziny, a zadaniem pozostałych było stworzenie krótkiej notatki pozwalającej na szybkie rozpoznanie, o jaką postać chodzi. Korzystaliśmy z dokumentu Google do przypomnienia pytań i odpowiedzi, z ruletki w Wordwall do wyboru postaci, a Classtools.net do wyboru uczniów. Uczniowie wraz z nauczycielami stwierdzili, iż koniecznie trzeba to spotkanie powtórzyć!
Spotkanie 20 kwietnia
Szkoła Podstawowa Nr 80 Wrocław - Anna Piesiewcz
Szkoła Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 z Siedlec - Katarzyna Drabarek
20 kwietnia 2021 punktualnie o 11.45 rozpoczęła się wideokonferencja pomiędzy uczniami Szkoły Podstawowej Nr 80 we Wrocławiu (nauczyciel: Anna Piesiewicz) i Szkołą Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 w Siedlcach (nauczyciel: Katarzyna Drabarek). Początkowa trema i onieśmielenie szybko minęły i uczniowie wciągnęli się w zabawę w języku niemieckim dotyczącą rodziny Schmetterling: czytali teksty, zadawali pytania dotyczące wybranych członków naszej rodzinki, odpowiadali na pytania, robili notatki. Uczniowie wykazali się nie tylko świetną znajomością wszystkich osób z rodziny Schmetterling, ale także doskonałą znajomością języka niemieckiego. Wideokonferencji przez chwilę przyglądała się p. Barbara Skubińska, wice-dyrektor SP 80 we Wrocławiu, która również była pod wrażeniem umiejętności uczniów obu szkół.
Wykorzystanie przygotowanych interaktywnych zadań i quizów do książeczek rodzinek.
Do książeczek zostały stworzone przeróżne interaktywne ćwiczenia pozwalające na utrwalenie umiejętności opisywania postaci (pytania i odpowiedzi) jak również słownictwa wykorzystanego w książeczkach. Często uczeń aby udzielić poprawnej odpowiedzi musiał odnaleźć żądaną informację na książeczce ;)
Uczniowie ćwiczyli zarówno samodzielnie jak i w trakcie lekcji online a co najfajniejsze udało się to nawet w szkole ;)
Zaraz po powrocie do szkoły z nauczania zdalnego uczniowie klas VII zagrali we wszystkie gry stworzone do naszej książeczki FLIEGE. Zabawa była doskonała!
Uczniowie z rodzinki Schmetterling chętnie rozwiązywali zadania do naszej książeczki samodzielnie w domowym zaciszu
superteachertools - Emilka samodzielnie stworzyła gry w superteachertools
O projekcie w ramach sieci prowadzonej prowadzonej przez przez panią Kasię Drabarek w MSCDN w Siedlcach
1) spotkanie "Narzędzia w projektach eTwinning"
2) spotkanie "Dobre przykłady w projektach eTwinning"
Rezultaty:
Kolekcja książeczek elektronicznych „Fiktive Familie” oraz kolekcja interaktywnych zadań w temacie rodzina, zawody, kraje i narodowości itp.– Wakelet.
Zarówno kolekcja książeczek jak i interaktywnych zadań będzie mogła stanowić materiał lekcyjny do wykorzystywania zarówno przez nauczycieli biorących udział w projekcie jak i innych nauczycieli języka niemieckiego.
Nasz projekt został nagrodzony Krajowymi Odznakami Jakości dla Katarzyny Drabarek oraz Joanny Cybulskiej:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz