Fiktive Familie

 



Fiktive Familie


W projekcie biorą udział dwie nauczycielki języka niemieckiego z naszej szkoły Katarzyna Drabarek - ambasador eTwinning oraz Joanna Cybulska wraz z uczniami z klas VII
Opis:

Projekt jest skierowany do uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej oraz uczniów klas 1 szkoły ponadpodstawowej. Uczniowie przedstawią się oraz stworzą fikcyjną rodzinę z wykorzystaniem narzędzi TIK. Uczniowie wspólnie wymyślą postacie członków rodziny oraz informacje o nich. Nauczą się opowiadać o sobie i rodzinie oraz przeprowadzać wywiad. Poznamy aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego w trakcie edukacji zdalnej.

Cele:

  • Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego.
  • Wzbogacenie znajomości słownictwa uczniów (liczebniki, kraje i narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter).
  • Uczeń będzie potrafił opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej,
  • Uczeń będzie potrafił przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru).
  • Uczeń będzie potrafił na podstawie wysłuchanej informacji stworzyć notatkę.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupach
  • Zachęcanie uczniów do tzw. peer learning
  • Rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno przez uczniów jak i nauczycieli

Działania:

1. Przedstawiamy się (mapa członków projektu, szkoły, nauczyciele i uczniowie (awatary z opisem), uczniowie tworzą i wybierają logo projektu
 

Filmik ze wszystkimi szkołami partnerskimi i nauczycielami ;) 


Nasi uczniowie należą do dwóch rodzin: Fliege 7a,b,c z panią Asią oraz Schmetterling  7c z panią Kasią;) 


Utworzony za pomocą aplikacji Padlet



Utworzony za pomocą aplikacji Padlet



Uczniowie stworzyli logo korzystając z programów takich jak Canva, Sketchpad, Autodraw



Następnie głosowali korzystając z formularzy Google



W rodzince Schmetterling do głównego głosowania wygrało logo Zosi:




W rodzince Fliege do głównego głosowania wygrało logo Marty:
 


Główne głosowanie:



Wyniki głównego głosowania


 I miejsce zajął Zespół Placówek Oświatowych nr 2 w Mławie z panią Beatą Ciesielską-Betlińską 

Proces tworzenia logo:


 
2. Wybór zakresu informacji o członkach rodziny. Zbiór słownictwa w wybranym zakresie. Wybór narzędzi do nauki w/w słownictwa. Przygotowanie interaktywnych zadań i quizów. Spotkania online - Quizlet LIVE 


Wybieraliśmy zakres słownictwa niezbędny do opisu członków rodziny korzystając z AnswerGarden;)





Następnie każda rodzinka otrzymała dwa ogródki do zapełnienia słownictwem z danego zakresu.
Rodzinka Fliege pracowała nad słówkami z zakresu 1. Familienmitglieder oraz 2. Schulfächer



Rodzinka Schmetterling pracowała nad słówkami z zakresu 1. Zahlen oraz 2. Tiere


Z zebranego słownictwa powstały interaktywne zestawy w Quizlet, które zostały wykorzystane przez uczniów do utrwalenia słownictwa oraz do wspaniałych rozgrywek online pomiędzy szkołami, elementy rywalizacji wspomagały motywację uczniów do przyswojenia jak największej ilości słówek ;) 


W obrębie rodzinek nauczyciele i uczniowie spotykali się z innymi szkołami, żeby zagrać w QuizletLive z wybranymi zestawami stworzonymi w projekcie:
Wideokonferencje - Quizlet LIVE

1. Rodzinka Fliege
Spotkanie odbyło się 24 marca 2021r. o godzinie 17:00. W spotkaniu wzięło udział 34 uczestników w tym uczniowie i nauczyciele z SP6 Siedlce - Joanna Cybulska, Zespół Szkół w Skoroszycach - Joanna Mucha, SP Czaplinek - Joanna Zgoła, SP7 Poznań - Magdalena Warzybok, ZSO8 Gdynia - Dorota Gorzejewska oraz ZPO w Porębie Średniej - Adela Kaczyńska. Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość zagrania cztery razy w Quizlety o następującej tematyce: Schulfächer, Familienmitglieder, Hobby oraz Essen. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni i pełni pozytywnej energii do rywalizacji. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele spędzili miło czas i w przyjaznej atmosferze.






W dniu 30 marca odbyło sie kolejne spotkanie uczestników w ramach projektu Fiktive Familie. Rodzina Fliege w składzie: SP6 Siedlce - Joanna Cybulska, SP Czaplinek - Joanna Zgoła, SP7 Poznań - Magdalena Warzybok oraz ZPO Poręba Średnia - Adela Kaczyńska. Mimo pięknej wiosennej aury młodzież dzielnie pokonywała kolejne Quizlety. Uczniowie pracowali na słownictwie z kategorii: liczebniki ( Zahlen), zwierzęta domowe (Haustiere) oraz zawody ( Berufe). W skupieniu i pełnym zaangażowaniu szybko minął czas przewidziany na spotkanie. Miłym elementem było zakończenie, kiedy to wszyscy uczestnicy składali sobie życzenia świąteczne.






2. Rodzinka Schmetterling
17. marca 2021 r uczniowie z 5 szkół spotkali się na Quizlet live. Były to: SP 64 Kraków, SP 23 Wrocław, SP 31 Gdynia, ZS Łukawiec i SP 6 Siedlce. Około 30 uczniów grało w: Tiere, Zahlen, Farben i Familie. Spotkanie przebiegało w przemiłej atmosferze, bardzo podobało się zarówno nauczycielom jak i uczniom. Tego typu wymiana międzyszkolna była niezmiernie pozytywnym doświadczeniem, zwłaszcza w czasie bardzo ograniczonych kontaktów międzyludzkich. Wszyscy mamy nadzieję na kolejne tego typu spotkanie.





Zbiór słownictwa w AnswerGarden - kolekcja:



Padlet ze wszystkimi Quizletami:


Utworzony za pomocą aplikacji Padlet


3. Uczniowie współtworzą książeczki „Fiktive Familie” w grupach międzyszkolnych. Stworzenie fikcyjnych członków rodziny. (wspólnie przygotowują strony z członkami rodziny oraz ich opisy pisemne i w formie nagrania).
Uczniowie  z rodziny Fliege mieli za zadanie stworzyć postać taty i wnuka, nadać cechy dziadkowi i cioci, wiek mamy i kuzynki, pochodzenie siostry i kuzyna, zawód brata i wujka, hobby babci i cioci oraz wymyśleć zwierzątko współpracując z uczniami z pozostałych szkół w prezentacji Google
Postacie z rodzinki Fliege:






Uczniowie z rodzinki Schmetterling mieli stworzyć postać dziadka i wujka, wymyśleć zwierzątko oraz nadać cechy siostry i wnuczki, wiek kuzyna i cioci, zawód wnuczki i mamy, hobby taty i wnuka, pisemny opis dziadka i wnuczki oraz ustne nagranie opisu taty i cioci.


Postacie z rodzinki Schmetterling:

zwierzątka


praca nad postaciami



głosowanie na postać dziadka i wujka


ustalanie informacji o zwierzątku


współpraca w prezentacji Google



Wynik współpracy między szkołami w rodzince Fliege:


Wynik współpracy między szkołami w rodzince Schmetterling:



4. Wideokonferencje. Przedstawienie książeczek. Opisywanie wymyślonych rodzin. Przeprowadzanie wywiadów. 
praca przy nagraniach Vocaroo do wstawienia w StoryJumper 




książeczki STORYJUMPER powstałe z prezentacji uczniów


Book titled 'Familie Fliege'Read this book made on StoryJumper

Book titled 'Familie Schmetterling'Read this book made on StoryJumper

przygotowania do wideokonferencji - przeprowadzania wywiadów, sporządzanie notatek 

Rodzinka Fliege

Rodzinka Schmetterling




Wideokonferencje między szkołami w ramach rodzinek: Celem spotkań było ćwiczenie dialogów między uczestnikami projektu na podstawie książeczek StoryJumper. Uczniowie zadawali i odpowiadali na pytania dotyczące poszczególnych postaci z książeczek. Do losowania kolejności zadawania pytań, typowania konkretnej postaci z książeczki oraz poszczególnych uczniów posłużyły koła fortuny wykonane w aplikacji www.classtools.net, oraz www.wordwall.net W kameralnym gronie powstały nagrania dialogów oraz notatki z opisami.

Rodzinka Fliege 28. kwietnia 2021

Rodzinka Schmetterling 

SP 64 KRAKÓW - SP 6 Z OI SIEDLCE

MGR DOROTA STYCZEŃ - MGR KATARZYNA DRABAREK

Podczas wideokonferencji, która miała miejsce 19.04.2021 o godz. 14:30 spotkali się uczniowie szkoły podstawowej nr 64 w Krakowie oraz szkoły podstawowej z oddziałami integracyjnymi nr 6 z Siedlec pod kierunkiem nauczycielek /p. Doroty Styczeń oraz p. Katarzyny Drabarek/, aby w praktyce w postaci budowania dialogów wykorzystać książeczki umieszczone w programie StoryJumper, które wspólnie wykonaliśmy. Uczniowie z różnych szkół zadawali sobie pytania dotyczące wylosowanych członków rodziny i odpowiadali na nie. Na koniec zadawali sobie zagadki podając wybrane informacje na temat jakiegoś członka rodziny, a zadaniem pozostałych było stworzenie krótkiej notatki pozwalającej na szybkie rozpoznanie, o jaką postać chodzi. Korzystaliśmy z dokumentu Google do przypomnienia pytań i odpowiedzi, z ruletki w Wordwall do wyboru postaci, a Classtools.net do wyboru uczniów. Uczniowie wraz z nauczycielami stwierdzili, iż koniecznie trzeba to spotkanie powtórzyć!


Spotkanie 20 kwietnia

Szkoła Podstawowa Nr 80 Wrocław - Anna Piesiewcz

Szkoła Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 z Siedlec - Katarzyna Drabarek

 

20 kwietnia 2021 punktualnie o 11.45 rozpoczęła się wideokonferencja pomiędzy uczniami Szkoły Podstawowej Nr 80 we Wrocławiu (nauczyciel: Anna Piesiewicz) i Szkołą Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 w Siedlcach (nauczyciel: Katarzyna Drabarek). Początkowa trema i onieśmielenie szybko minęły i uczniowie wciągnęli się w zabawę w języku niemieckim dotyczącą rodziny Schmetterling: czytali teksty, zadawali pytania dotyczące wybranych członków naszej rodzinki, odpowiadali na pytania, robili notatki. Uczniowie wykazali się nie tylko świetną znajomością wszystkich osób z rodziny Schmetterling, ale także doskonałą znajomością języka niemieckiego. Wideokonferencji przez chwilę przyglądała się p. Barbara Skubińska, wice-dyrektor SP 80 we Wrocławiu, która również była pod wrażeniem umiejętności uczniów obu szkół. 




Wykorzystanie przygotowanych interaktywnych zadań i quizów do książeczek rodzinek.

Do książeczek zostały stworzone przeróżne interaktywne ćwiczenia pozwalające na utrwalenie umiejętności opisywania postaci (pytania i odpowiedzi) jak również słownictwa wykorzystanego w książeczkach. Często uczeń aby udzielić poprawnej odpowiedzi musiał odnaleźć żądaną informację na książeczce ;) 

Uczniowie ćwiczyli zarówno samodzielnie jak i w trakcie lekcji online a co najfajniejsze udało się to nawet w szkole ;) 

Kolekcja ćwiczeń do rodzinki FLIEGE 

https://wke.lt/w/s/t0e1fX

Kolekcja ćwiczeń do rodzinki Schmetterling

https://wke.lt/w/s/1qHEsb


Zaraz po powrocie do szkoły z nauczania zdalnego uczniowie klas VII zagrali we wszystkie gry stworzone do naszej książeczki FLIEGE. Zabawa była doskonała!




Uczniowie z rodzinki Schmetterling chętnie rozwiązywali zadania do naszej książeczki samodzielnie w domowym zaciszu










superteachertools - Emilka samodzielnie stworzyła gry w superteachertools

Łączenie pytań z odpowiedziami:

http://www.superteachertools.us/speedmatch/speedmatch.php?gamefile=76049#.YKkO_KgzbIU

Quiz Milionerzy:

https://www.superteachertools.us/millionaire/millionaire.php?gamefile=287305

Maja i Gosia stworzyły całą kolekcję gier w LA - 9 różnorodnych ćwiczeń ;) 

https://learningapps.org/display?v=pnxkwg8et21





Uczniowie grali również w Kahoot!, rozwiązywali krzyżówkę już w szkole oraz w gry planszowe, które są jednym z produktów końcowych w projekcie






5. Produkty końcowe , ewaluacja, dyplomy, rozpowszechnianie, aplikacja o Odznakę Jakości eTwinning

Kolekcja książeczek w StoryJumper

https://view.genial.ly/60c689d8e701430db308a665/interactive-image-fiktive-familie-ksiazeczki

 

 

Kolekcja książeczek w StoryJumper i ćwiczeń interaktywnych
https://wke.lt/w/s/IrcjE8

Gra planszowa w Genialy

Gra Famil.ly na planszy Jumanlly (Jumanji) 

 

 

Gra na planszy Game of the Goose

 

 

(Pokój zagadek z podsumowaniem projektu)

 

 

Strona internetowa projektu 
https://fiktivefamilieprojektetwinning.blogspot.com/



Ewaluacja

Dyplomy rozdane ;) 


O projekcie na szkolnym FB:




O projekcie na stronie internetowym szkoły





O projekcie na szkolnym blogu języka niemieckiego






O projekcie w ramach sieci prowadzonej prowadzonej przez przez panią Kasię Drabarek w MSCDN w Siedlcach
1) spotkanie "Narzędzia w projektach eTwinning"



2) spotkanie "Dobre przykłady w projektach eTwinning"



Rezultaty:

Kolekcja książeczek elektronicznych „Fiktive Familie” oraz kolekcja interaktywnych zadań w temacie rodzina, zawody, kraje i narodowości itp.– Wakelet.

Zarówno kolekcja książeczek jak i interaktywnych zadań będzie mogła stanowić materiał lekcyjny do wykorzystywania zarówno przez nauczycieli biorących udział w projekcie jak i innych nauczycieli języka niemieckiego. 

Nasz projekt został nagrodzony Krajowymi Odznakami Jakości dla Katarzyny Drabarek oraz Joanny Cybulskiej:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz