Volles Haus



Projekt „Volles Haus” zakładał stworzenie fikcyjnej chaty w ramach współpracy międzyszkolnej uczniów i nauczycieli. Do tego celu wykorzystywano technologię komunikacyjno-informacyjną. Oprócz wykreowania postaci członkowie projektu zbierali słownictwo, tworzyli materiały do ćwiczeń, spotykali się, by wspólnie grać w stworzone przez nas gry. Uczniowie poznawali nowe słownictwo i uczyli się wykorzystywać je w praktyce. Korzystając z narzędzi TIK przyswajali wiedzę w atrakcyjnej dla nich formie, lecz także nabywali ważne kompetencje kluczowe: komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie. Uczniowie w sposób bezpieczny i świadomy korzystali z Internetu przestrzegając praw autorskich i chroniąc swoje dane osobowe przy wykonywaniu kolejnych zadań projektowych, grając w gry czy spotykając się w czasie wideokonferencji.

W projekcie wzięły udział dwie nauczycielki języka niemieckiego z naszej szkoły Katarzyna Drabarek - ambasador eTwinning oraz Joanna Cybulska wraz z uczniami z klas VII

Działania:

1. Przedstawiamy się (mapa członków projektu, szkoły, nauczyciele i uczniowie (awatary z opisem), uczniowie tworzą i wybierają logo projektu)

Filmik ze wszystkimi szkołami partnerskimi i nauczycielami ;) 

Nasi uczniowie należą do chaty Magisches Haus: 7a z panią Asią oraz 7c z panią Kasią;) 

Uczniowie stworzyli logo korzystając z programów takich jak Canva, Sketchpad, Autodraw

Następnie głosowali korzystając z formularzy Google
W rodzince Schmetterling do głównego głosowania wygrało logo:
Główne głosowanie:
Wyniki głównego głosowania

2. Wybór zakresu informacji o członkach rodziny. Zbiór słownictwa w wybranym zakresie. Wybór narzędzi do nauki w/w słownictwa. Przygotowanie interaktywnych zadań i quizów. Spotkania online - Quizlet LIVE

Wybieraliśmy zakres słownictwa niezbędny do opisu członków rodziny korzystając z AnswerGarden;)
Następnie każda chata otrzymała dwa ogródki do zapełnienia słownictwem z danego zakresu.

Nasi uczniowie pracowali nad słówkami z zakresu

Z zebranego słownictwa powstały interaktywne zestawy w Quizlet, które zostały wykorzystane przez uczniów do utrwalenia słownictwa oraz do wspaniałych rozgrywek online pomiędzy szkołami, elementy rywalizacji wspomagały motywację uczniów do przyswojenia jak największej ilości słówek ;) 
W obrębie rodzinek nauczyciele i uczniowie spotykali się z innymi szkołami, żeby zagrać w QuizletLive z wybranymi zestawami stworzonymi w projekcie:
Wideokonferencje - Quizlet LIVE


Zbiór słownictwa w AnswerGarden - kolekcja:

Padlet ze wszystkimi Quizletami:

3. Uczniowie współtworzą książeczki „Volles Haus” w grupach międzyszkolnych. Stworzenie fikcyjnych członków rodziny. (wspólnie przygotowują strony z członkami rodziny oraz ich opisy pisemne i w formie nagrania).


Uczniowie z rodzinki Schmetterling mieli stworzyć postać dziadka i wujka, wymyśleć zwierzątko oraz nadać cechy siostry i wnuczki, wiek kuzyna i cioci, zawód wnuczki i mamy, hobby taty i wnuka, pisemny opis dziadka i wnuczki oraz ustne nagranie opisu taty i cioci.

Wynik współpracy między szkołami:

4. Wideokonferencje. Przedstawienie książeczek. Opisywanie wymyślonych chat. Przeprowadzanie wywiadów.

praca przy nagraniach w StoryJumper 
książeczki STORYJUMPER powstałe z prezentacji uczniów
przygotowania do wideokonferencji - przeprowadzania wywiadów, sporządzanie notatek 

Wideokonferencje między szkołami w ramach chat: Celem spotkań było ćwiczenie dialogów między uczestnikami projektu na podstawie książeczek StoryJumper. Uczniowie zadawali i odpowiadali na pytania dotyczące poszczególnych postaci z książeczek. Do losowania kolejności zadawania pytań, typowania konkretnej postaci z książeczki oraz poszczególnych uczniów posłużyły koła fortuny wykonane w aplikacji www.classtools.net, oraz www.wordwall.net W kameralnym gronie powstały nagrania dialogów oraz notatki z opisami.

filmik ze współpracy między szkołami w chacie Magisches Haus


5. Wykorzystanie przygotowanych interaktywnych zadań i quizów do książeczek rodzinek.

Do książeczek zostały stworzone przeróżne interaktywne ćwiczenia pozwalające na utrwalenie umiejętności opisywania postaci (pytania i odpowiedzi) jak również słownictwa wykorzystanego w książeczkach. Często uczeń aby udzielić poprawnej odpowiedzi musiał odnaleźć żądaną informację na książeczce ;) 

Uczniowie ćwiczyli zarówno samodzielnie jak i w trakcie lekcji online a co najfajniejsze udało się to nawet w szkole ;) 

6. Produkty końcowe , ewaluacja, dyplomy, rozpowszechnianie, aplikacja o Odznakę Jakości eTwinning



Dyplomy rozdane ;) 
O projekcie na szkolnym FB:

O projekcie na stronie internetowym szkoły

O projekcie na szkolnym blogu języka niemieckiego
Rezultaty:

Kolekcja książeczek elektronicznych „Fiktive Familie” oraz kolekcja interaktywnych zadań w temacie rodzina, zawody, kraje i narodowości itp.– Wakelet.

Zarówno kolekcja książeczek jak i interaktywnych zadań będzie mogła stanowić materiał lekcyjny do wykorzystywania zarówno przez nauczycieli biorących udział w projekcie jak i innych nauczycieli języka niemieckiego. 

Nasz projekt został nagrodzony Krajowymi Odznakami Jakości dla Katarzyny Drabarek oraz Joanny Cybulskiej:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz