niedziela, 3 listopada 2019

Europejskie Odznaki Jakości eTwinning 2019 :)

Gratulacje! Nasza szkoła otrzymała Europejskie Odznaki Jakości eTwinning za wspaniałą pracę w projektach eTwinning. Oznacza to, że praca Naszych nauczycieli, praca Naszych uczniów i Naszej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom. 

12 z 239 Europejskich Odznak Jakości przyznawanych w Polsce za międzynarodowe projekty eTwinning trafiło do nauczycieli naszej szkoły: Katarzyny Drabarek, Katarzyny Piwowarczyk, Anny Bartoszewskiej, Iwony Barei - Zagajskiej oraz Urszuli Jońskiej za 6 wspaniałych projektów zrealizowanych w ubiegłym roku szkolnym. 

 

Projekt zrealizowany w partnerstwie z Hiszpanią, Rumunią, Chorwacją, Włochami oraz Grecją. Uczniowie przygotowali logo projektu w Canva. Poznaliśmy i opisaliśmy miejsca szczególnie ważne pod względem ekologicznym w naszych regionach. Stworzyliśmy plakat o segregacji odpadów. Poznaliśmy i zastosowanie zasad 3R – reduce, reuse, recycle. PENZU – uczniowie prowadzili dzienniczek aktywności proekologicznych. Zorganizowana została wystawa rzeczy stworzonych z materiałów wtórnych. GREEN RULES – stworzyliśmy „zielone” zasady wspólnie z partnerami w projekcie. Obchodziliśmy Święto Ziemi 22 kwietnia. Przeprowadziliśmy wideokonferencje. Uczniowie wspólnie stworzyli interaktywną mapę miejsc ważnych pod względem ekologicznym.
Projekt zrealizowany w partnerstwie z Rumunią, Grecją i Chorwacją. Celem projektu była wymiana poglądów i zrozumienie roli uczniów jaką odgrywają w rodzinie, szkole i kraju oraz szersze spojrzenie na przyszłość. Uczniowie przedstawili się tworząc awatary oraz interaktywne gry w LearningApps. Nasze kraje zostały zaprezentowane przez uczniów na FORUM, gdzie powstały pytania a z pytań quizy w Kahoot! Uczniowie tworzyli logo projektu używając aplikacji tj: Canva, Wordart, Glittertext generator oraz ręczne rysunki. Głosowanie odbyło się w Tricider i logo zaprojektowane przez polskiego ucznia zwyciężyło. Wspólnie obchodziliśmy święta Bożego Narodzenia poprzez wymianę kartek świątecznych oraz prezentacjami zwyczajów panujących w naszych krajach, do których zostały stworzone interaktywne quizy. Praca odbywała się w trzech głównych blokach tematycznych: ja w mojej rodzinie, ja w mojej szkole, ja w moim kraju. Uczniowie pracując na forum dzielili się wspomnieniami (zdjęciami) z tych trzech obszarów, współpracując tworzyli plakaty, kolaże, pokazy slajdów. W ramach bloku ja w mojej rodzinie uczniowie przygotowali plakat, ankietę oraz słowniczki w AnswerGarden a następnie w chmurach wyrazów ze słownictwem w języku angielskim. W ramach bloku ja w mojej szkole uczniowie przygotowali artykuły i wywiady z nauczycielami naszej szkoły. W ramach bloku ja w moim kraju uczniowie przygotowali prezentację lokalnych tradycji – Targi św. Stanisława w Siedlcach tworząc relację z tegorocznych targów oraz prezentację o tradycjach Wielkanocnych. Produkty końcowe to zestawy gier i quizów interaktywnych, magazyn online z momentów w rodzinie, szkole i kraju oraz podsumowanie projektu w VoiceThread.
Little Dreamers
Projekt "Mali marzyciele" miał na celu pomóc naszym uczniów marzyć. O przyszłości, o szczęściu, wymarzonym mieście używając zarówno form tradycyjnych jak i cyfrowych. Uczniowie mieli okazję współpracować z uczniami z innych krajów zarówno offline jak i online, poznawać tradycje i inne kultury w odniesieniu do naszej własnej kultury. Uczniowie przedstawiali się używając awatarów oraz tworząc interaktywne quizy w LearningApps. Tworzyli prezentację o Turcji a o Polsce tworzyli uczniowie z Hiszpanii. Do tworzenia logo użyli chmur wyrazowych Wordart oraz Glittertext generator. W międzynarodowej grupie Polska, Turcja i Chorwacja wspólnie został stworzony plakat projektowy. Swoją przyszłość uczniowie rysowali w Autodraw. Wymieniliśmy się kartkami Bożonarodzeniowymi z uczniami z Ukrainy. Pracowali wspólnie nad książeczką ze sloganami o marzeniach. Zadanie o wymarzonym mieście zostało zrealizowane poprzez plastyczne projekty, opisy w Word oraz krótkie nagrania wideo. Uczniowie napisali wspólnie wiersz w elektronicznej książeczce StoryJumper. Uczniowie spotkali się na wideokonferencji z rówieśnikami z Turcji. Spotkanie było okazją do zapoznania się, zaprezentowania dotychczasowych prac - kim chcę zostać w przyszłości, moje wymarzone miasto oraz wspólnego rysowania online. Przygotowane zostały zadania interaktywne do wykorzystania podczas kolejnego spotkania.
Projekt zrealizowany w partnerstwie ze Słowenią, Hiszpanią i Włochami. Celem projektu był wspólny udział w „Code WEEK” – „Tygodniu kodowania”. Chcieliśmy, aby nasi uczniowie zarażali się pasją do kodowania już od najmłodszych lat a przy okazji rozwijali swoje kompetencji krytycznego myślenia, umiejętność rozwiązywania problemów, uczyli się zasad bezpieczeństwa w Internecie, mieli okazję do wykorzystania swoich umiejętności językowych w trakcie spotkań online oraz dzielenia się swoimi doświadczeniami. Uczniowie przedstawiali się za pomocą awatarów a swoje imiona kodowali używając alfabetu Braille’a, z których powstały interaktywne gry w LearningApps. Nasza szkoła została zaprezentowana w formie video oraz za pomocą interaktywnej mapy myśli w Popplet. W projekt zostały włączone aktywności z ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci Programować” Edusense i dotyczyły kodowania zarówno offline jak i online . Logo zostało stworzone w postaci zakodowanych prac i zwyciężyło logo przygotowane przez polskiego ucznia. Wspólnie obchodziliśmy również Dzień Kropki – Dzień kreatywności. Podczas wideokonferencji wspólnie zatańczyliśmy taniec robotów, uczniowie dyktowali sobie wzajemnie zadania z kodowania oraz grali w quizy w Kahoot!. Ze wszystkich prac i działań powstał magazyn Online „Coding And Art.” W serwisie Calameo.
Let's travel to Venice – tradycje karnawałowe i maski weneckie były tematem przewodnim zrealizowanym z partnerami m.in ze Słowenii, Włoch i Hiszpanii. Uczniowie wykonali przepiękne maski będące przedmiotem wystawy szkolnej,
Bouquet of Emotions!
Projekt "Bouquet of emotion" to projekt, w którym nasi uczniowie mogą wyrażali swoje emocje poprzez różne aktywności, publikowanie wspomnień z uroczystości, czy podejmowanych działań w trakcie roku szkolnego. Uczniowie przygotowali chmury wyrazowe odzwierciedlające różne emocje wykorzystując generator chmur wyrazowych Wordle, piękny, kolorowy plakat z nazwą projektu i emocjami i opisy uczuć w języku angielskim. Powstał ilustrowany słowniczek emocji widzianych oczami dzieci w 9 językach! Jest to wynik wspaniałej współpracy pomiędzy szkołami. Ewaluacja projektu została przeprowadzona w AnswerGarden.













 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz