poniedziałek, 4 listopada 2019

CodeWeek 2019 - Tydzień Kodowania 2019 z UDP i "We love coding"



W październiku 2019 uczniowie naszej szkoły przystąpili do Wyzwania „Tydzień Kodowania” w programie Uczymy Dzieci Programować. Wykonaliśmy wszystkie zadania i otrzymaliśmy nagrodę Puzzle AR – z rozszerzoną rzeczywistością. Nasze aktywności zostały również wplecione w realizację międzynarodowego projektu eTwinning „We love coding”. 


1. Historia Code Week z Uczymy dzieci programować
Rozmowa o niezwykłej inicjatywie, jaką jest Code Week. Ułożenie obrazka na podstawie podanych koordynatów. Rozmowa z czym dzieciom się kojarzy wzór powstały na macie, gdzie można go spotkać w codziennym życiu Rozmowa na czym polega praca programisty, jakie predyspozycje trzeba posiadać, żeby móc ją wykonywać. Zapoznanie dzieci ze stroną CodeWeek. Wykorzystanie maty edukacyjnej.
 




2. Szukamy kodu w codziennych czynnościach z Uczymy dzieci programować.
Uczniowie przyjrzeli się bliżej codziennym czynnościom, takim, które zazwyczaj wykonuje się mechanicznie, bez zastanawiania się nad nimi. Następnie w grupach rozpisali kod jednej z codziennych czynności (pójście do szkoły, czesanie w koki) Następnie wydawali komendy po angielsku a pozostałe zespoły wykonywały podane czynności zgodnie ze wskazaną instrukcją.



3. Kod nie jedno ma imię z Uczymy dzieci programować

Uczniowie w zespołach stworzyli hasło dotyczące nauki kodowania: WE LOVE CODING, a następnie zaszyfrowali go w rebus, kod masoński, używając pigpen-cipher, alfabet Braille’a oraz wymyślając swój niepowtarzalny szyfr.
4. Zakodowana orkiestra z Uczymy dzieci programować
Uczniowie zagrali na instrumentach perkusyjnych, na podstawie kodu graficznego. Poznali nazwy instrumentów w języku angielskim.
5. Tworzymy zakodowane obrazy z Uczymy dzieci programować
Małe kolorowe kwadraty – pixele: uczniowie ułożyli obrazki na podstawie wzorów, dołożyli symetryczną część oraz rozpisali koordynaty obrazków.
6. Zakodowana gimnastyka z Uczymy dzieci programować
Uczniowie sterowali obiektem na kratownicy na podstawie komend „do góry”, „do dołu”, „w prawo”, „w lewo” w następnym etapie dołożyliśmy pola funkcyjne Tornado - dzieci kręcą się wokół własnej osi, Borowik - dzieci kucają i udają, że podnoszą grzyba, Muchomor - dzieci kręcą głową i mówią „nie, nie, nie” Przy tej okazji poznaliśmy wszystkie komendy w języku angielskim.

7. Rozszerzamy rzeczywistość z Uczymy dzieci programować
Uczniowie ozdobili karty: jesienny park, jabłonka pełna dojrzałych jabłek – nazywając obiekty w języku angielskim, następnie przypisali do puzzli AR odpowiednie obiekty (jabłko, wybrane zwierzę) i zeskanowali przy pomocy aplikacji puzzle AR znacznika a na środku kolorowanki pojawił się przestrzenny obiekt.








8. Nasz przyjaciel Scratch z Uczymy dzieci programować
Uczniowie przygotowali w aplikacji Scratch Junior specjalną Code Weekową okolicznościową animację.



9. Zakodowane bajki, baśnie, opowieści z Uczymy dzieci programować
Stworzyliśmy „bajkowe” sudoku. Poznaliśmy nazwy bajek w języku angielskim, podjęliśmy próbę opowiadania J

10. Zakodowana matematyka z Uczymy dzieci programować
Uczniowie zagrali w grę matematyczną wzbogaconą o zadania z języka angielskiego -zadaniem graczy było doprowadzenie swojego robota do bazy. Robot poruszał się o tyle pól, ile wskazał wynik rzutu kostką. Kierunek ruchu wybierali gracze, podczas jednego ruchu robot mógł dowolnie zmieniać kierunek poruszania się. Do bazy można było wejść dopiero w momencie, w którym wszystkie pola funkcyjne należące do danego robota zostaną zdobyte. Na polach funkcyjnych poukładane były działania matematyczne a pod wynikiem ukryte zadania z języka angielskiego. Wszystkie ruchy drużyna zapisywała przy pomocy symboli graficznych, tworząc podczas całej gry kod, który przedstawił całą wędrówkę robota do bazy. 

Nasze dyplomy :D



 




1 komentarz: