Gratulacje! Nasza szkoła otrzymała Europejskie Odznaki Jakości eTwinning za wspaniałą pracę w projektach eTwinning. Oznacza to, że praca Naszych nauczycieli, praca Naszych uczniów i Naszej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom.
12 z 239 Europejskich Odznak Jakości przyznawanych w Polsce za międzynarodowe projekty eTwinning trafiło do nauczycieli naszej szkoły: Katarzyny Drabarek, Katarzyny Piwowarczyk, Anny Bartoszewskiej, Iwony Barei - Zagajskiej oraz Urszuli Jońskiej za 6 wspaniałych projektów zrealizowanych w ubiegłym roku szkolnym.
1. We are Superheroes
Projekt
zrealizowany w partnerstwie z Hiszpanią, Rumunią, Chorwacją, Włochami oraz
Grecją. Uczniowie przygotowali logo projektu w Canva. Poznaliśmy i opisaliśmy
miejsca szczególnie ważne pod względem ekologicznym w naszych regionach.
Stworzyliśmy plakat o segregacji odpadów. Poznaliśmy i zastosowanie zasad 3R –
reduce, reuse, recycle. PENZU – uczniowie prowadzili dzienniczek aktywności
proekologicznych. Zorganizowana została wystawa rzeczy stworzonych z materiałów
wtórnych. GREEN RULES – stworzyliśmy „zielone” zasady wspólnie z partnerami w
projekcie. Obchodziliśmy Święto Ziemi 22 kwietnia. Przeprowadziliśmy
wideokonferencje. Uczniowie wspólnie stworzyli interaktywną mapę miejsc ważnych
pod względem ekologicznym.
2. Me in my family, me in my school, me in my
country
Projekt zrealizowany w partnerstwie z Rumunią,
Grecją i Chorwacją. Celem projektu była wymiana poglądów i zrozumienie roli
uczniów jaką odgrywają w rodzinie, szkole i kraju oraz szersze spojrzenie na przyszłość. Uczniowie przedstawili się
tworząc awatary oraz interaktywne gry w LearningApps. Nasze kraje zostały
zaprezentowane przez uczniów na FORUM, gdzie powstały pytania a z pytań quizy w
Kahoot! Uczniowie tworzyli logo projektu używając aplikacji tj: Canva, Wordart,
Glittertext generator oraz ręczne rysunki. Głosowanie odbyło się w Tricider i
logo zaprojektowane przez polskiego ucznia zwyciężyło. Wspólnie obchodziliśmy
święta Bożego Narodzenia poprzez wymianę kartek świątecznych oraz prezentacjami
zwyczajów panujących w naszych krajach, do których zostały stworzone
interaktywne quizy. Praca odbywała się w trzech głównych blokach tematycznych:
ja w mojej rodzinie, ja w mojej szkole, ja w moim kraju. Uczniowie pracując na
forum dzielili się wspomnieniami (zdjęciami) z tych trzech obszarów,
współpracując tworzyli plakaty, kolaże, pokazy slajdów. W ramach bloku ja w
mojej rodzinie uczniowie przygotowali plakat, ankietę oraz słowniczki w
AnswerGarden a następnie w chmurach wyrazów ze słownictwem w języku angielskim.
W ramach bloku ja w mojej szkole uczniowie przygotowali artykuły i wywiady z
nauczycielami naszej szkoły. W ramach bloku ja w moim kraju uczniowie
przygotowali prezentację lokalnych tradycji – Targi św. Stanisława w Siedlcach
tworząc relację z tegorocznych targów oraz prezentację o tradycjach
Wielkanocnych. Produkty końcowe to zestawy gier i quizów interaktywnych,
magazyn online z momentów w rodzinie, szkole i kraju oraz podsumowanie projektu
w VoiceThread.
3. Little Dreamers
Projekt "Mali
marzyciele" miał na celu pomóc naszym uczniów marzyć. O przyszłości, o
szczęściu, wymarzonym mieście używając zarówno form tradycyjnych jak i
cyfrowych. Uczniowie mieli okazję współpracować z uczniami z innych krajów
zarówno offline jak i online, poznawać tradycje i inne kultury w odniesieniu do
naszej własnej kultury. Uczniowie przedstawiali się używając awatarów oraz
tworząc interaktywne quizy w LearningApps. Tworzyli prezentację o Turcji a o
Polsce tworzyli uczniowie z Hiszpanii. Do tworzenia logo użyli chmur wyrazowych
Wordart oraz Glittertext generator. W międzynarodowej grupie Polska, Turcja i
Chorwacja wspólnie został stworzony plakat projektowy. Swoją przyszłość
uczniowie rysowali w Autodraw. Wymieniliśmy się kartkami Bożonarodzeniowymi z
uczniami z Ukrainy. Pracowali wspólnie nad książeczką ze sloganami o
marzeniach. Zadanie o wymarzonym mieście zostało zrealizowane poprzez
plastyczne projekty, opisy w Word oraz krótkie nagrania wideo. Uczniowie
napisali wspólnie wiersz w elektronicznej książeczce StoryJumper. Uczniowie spotkali
się na wideokonferencji z rówieśnikami z Turcji. Spotkanie było okazją do
zapoznania się, zaprezentowania dotychczasowych prac - kim chcę zostać w
przyszłości, moje wymarzone miasto oraz wspólnego rysowania online.
Przygotowane zostały zadania interaktywne do wykorzystania podczas kolejnego
spotkania.
4. Coding & Art
Projekt zrealizowany w partnerstwie ze Słowenią,
Hiszpanią i Włochami. Celem projektu był wspólny udział w „Code WEEK” –
„Tygodniu kodowania”. Chcieliśmy, aby nasi
uczniowie zarażali się pasją do kodowania już od najmłodszych lat a przy okazji
rozwijali swoje kompetencji krytycznego myślenia, umiejętność rozwiązywania
problemów, uczyli się zasad bezpieczeństwa w Internecie, mieli okazję do
wykorzystania swoich umiejętności językowych w trakcie spotkań online oraz
dzielenia się swoimi doświadczeniami. Uczniowie przedstawiali się za pomocą awatarów a swoje imiona kodowali
używając alfabetu Braille’a, z których powstały interaktywne gry w
LearningApps. Nasza szkoła została zaprezentowana w formie video oraz za pomocą
interaktywnej mapy myśli w Popplet. W projekt zostały włączone aktywności z
ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci Programować” Edusense i dotyczyły
kodowania zarówno offline jak i online . Logo zostało stworzone w postaci zakodowanych
prac i zwyciężyło logo przygotowane przez polskiego ucznia. Wspólnie
obchodziliśmy również Dzień Kropki – Dzień kreatywności. Podczas
wideokonferencji wspólnie zatańczyliśmy taniec robotów, uczniowie dyktowali
sobie wzajemnie zadania z kodowania oraz grali w quizy w Kahoot!. Ze wszystkich
prac i działań powstał magazyn Online „Coding And Art.” W serwisie Calameo.
5. Let's travel to Venice
Let's
travel to Venice – tradycje karnawałowe i maski weneckie były tematem
przewodnim zrealizowanym z partnerami m.in ze Słowenii, Włoch i Hiszpanii.
Uczniowie wykonali przepiękne maski będące przedmiotem wystawy szkolnej, wspominali swoje dotychczasowe przebrania – zdjęcia,
nagrania, przygotowali przepisy na tradycyjne wypieki, wykonali zadania z
kodowania offline i online – wspólne rysowanie w aplikacji Colorillo. Podczas
wideokonferencji uczniowie zatańczyli taniec „Dance to the music”. Produkty
końcowe to wspólna książka z przepisami oraz magazyn online przedstawiający
cały projekt.
6. Bouquet of Emotions!
Projekt
"Bouquet of emotion" to projekt, w którym nasi uczniowie mogą
wyrażali swoje emocje poprzez różne aktywności, publikowanie wspomnień z
uroczystości, czy podejmowanych działań w trakcie roku szkolnego. Uczniowie
przygotowali chmury wyrazowe odzwierciedlające różne emocje wykorzystując generator
chmur wyrazowych Wordle, piękny, kolorowy plakat z nazwą projektu i emocjami i
opisy uczuć w języku angielskim. Powstał ilustrowany słowniczek emocji
widzianych oczami dzieci w 9 językach! Jest to wynik wspaniałej współpracy
pomiędzy szkołami. Ewaluacja projektu została przeprowadzona w AnswerGarden.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz